GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSLARARASI GÜVENLİK VE BAŞARISIZ DEVLETLER/2340082
Dersin Adı: ULUSLARARASI GÜVENLİK VE BAŞARISIZ DEVLETLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Serpil GÜDÜL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sgudul
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sgudul@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Başarısız Devlet kavramını öğrenir.
Başarısız devletleri meydana getiren nedenleri öğrenir.
Sömürgecilik ve emperyalizm kavramlarının tarihsel gelişimini öğrenir.
Sömürgecilik ve emperyalizm kavramlarını bilir.
Başarısız Devletlerin uluslararası politikadaki rolünü öğrenir.
Başarısız Devletlerin oluşturduğu tehditleri öğrenir.
Başarısız Devletlerin uluslararası güvenlik açısından önemini öğrenir.
Siyaset bilimi açısından başarısız devletleri analiz etmeyi öğrenir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yok.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Siyaset bilimi açısından başarısız devletlerin analizi
2. Hafta  Başarısız devletler ve egemenlik teorileri
3. Hafta  Egemenlik-Otorite ilişkisi
4. Hafta  Başarısız devletler kavramı
5. Hafta  Başarısız devletlerin temel özellikleri
6. Hafta  Başarısız devletleri meydana getiren nedenler
7. Hafta  Başarısız devletlerin oluşturduğu tehditler
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Öğrenci sunumları
10. Hafta  Öğrenci sunumları
11. Hafta  Öğrenci sunumları
12. Hafta  Öğrenci sunumları
13. Hafta  Öğrenci sunumları
14. Hafta  Öğrenci sunumları
15. Hafta  Öğrenci sunumları
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Francis Fukuyama, Devlet İnşası, çev. Devrim Çetinkasap, İstanbul: Remzi Kitabevi, 2004; David Carment, “Assessing State Failure: Implications for Theory and Policy”, Third World Quarterly, V.24, N.3, 2003; Robert Rotberg, “Failed States in a World of Terror”, Foreign Affairs, V.81, I.4, July/August 2002; Joel S. Migdal, Strong Societies and Weak States: States-Society Relations and State Capabilities in the Third World, Princeton, NJ. Princeton University Pres, 1988; Stephen D. Krasner and Carlos Pascual: “Addressing State Failure”, Foreign Affairs, V.84, I.4, July/August 2005; Noam Chomsky, Failed States, New York, Metropolitan Boks, Henry Holt and Company, 2006.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-yanıt.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında mesleki ve akademik uzmanlık seviyesinde beceriye sahip olmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla detaylı ve kapsayıcı akademik faaliyetlerde bulunabilmeX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında uzmanlık derecesinde bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilmeX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan analiz yapabilmeX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından akademik yorumlarda bulunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihini kullanarak analiz yapabilmeX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek ve bu literatüre katkı sunabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX