GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE KRİZ YÖNETİMİ VE ÇEŞİTLİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ/2340080
Dersin Adı: ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE KRİZ YÖNETİMİ VE ÇEŞİTLİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Soyalp TAMÇELİK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/soyalp
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  soyalp@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kriz yönetimiyle ilgili olarak temel kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
Dış politikada yaşanan krizleri kronolojik ve analitik olarak inceler.
Günümüz Türkiye’sinde yaşanan krizleri bilimsel çözümlemeler getirir.
Türkiye’nin başta uluslararası nitelikli krizler olmak üzere karşılaşılması muhtemel olan olayları çözümler ve uzlaşma seçeneklerini üretir.
Krizlerin çözüm metodolojisine uygun olarak kritik ve kaynak tahlilini yapar.
Kriz yönetimiyle ilgili olarak araştırma yapabilir ve araştırma süreçlerine hâkim olur.
Takım çalışmasında uyumlu, inisiyatif alabilen, empati yeteneğine sahip, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerisini kazanır.
İlgili kariyer alanında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma,ders programının ve uygulanacak yöntemlerin anlatılması,ders kitaplarıyla ilgili sunumun yapılması,ödev ve sınav şeklinin belirlenmesi
2. Hafta  Dış Politikayla ilgili Bazı Temel Kavramların Mukayeseli Analizi
3. Hafta  Kriz ile İlgili Bazı Kavramların ve Tanımlamaların Muhtevası
4. Hafta  Kavramsal Olarak Kriz Olgusunun Yapısal Özellikleri
5. Hafta  Kriz Yönetiminin Tanımı, Amaçları ve Özellikleri
6. Hafta  Krizi Yönetişim Usulleri
7. Hafta  Krizi Yönetiminde Sonuç Odaklı Olma
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Uluslararası Aktörlerin Kriz Yönetim Operasyonları
10. Hafta  ABD’nin Etken ve Edilgen Konumda Olduğu Kriz Yönetim Örnekleri
11. Hafta  Rusya’nın Etken ve Edilgen Konumda Olduğu Kriz Yönetim Örnekleri
12. Hafta  Türkiye’nin Etken ve Edilgen Konumda Olduğu Kriz Yönetim Örnekleri - 1
13. Hafta  Türkiye’nin Etken ve Edilgen Konumda Olduğu Kriz Yönetim Örnekleri - 2
14. Hafta  Türkiye’nin Etken ve Edilgen Konumda Olduğu Kriz Yönetim Örnekleri - 3
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final Haftası
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR: Mehmet Seyfettin Erol ­ Ertan Efegil, Krizler ve Kriz Yönetimi, Ankara: Barış kitap, 2012; J. G. Merrills, International Dispute Settlement, Cambridge: Cambridge University Press, 5th ed., 2011. ÖNERİLEN KAYNAKLAR: Haydar Çakmak, Uluslararası Krizler ve Türk Silahlı Kuvvetleri, Ankara: Platin Yayınları, 2004; Michael Brecher, Crises in Worl Politics, Oxford: Pergamon Press, 1993; Osman Metin Öztürk, Dış Politikada Kriz Yönetimi, Ankara: Odak Yayınevi, 2004; Ömer Göksel İşyar, "Definition and Managementof International Crises", Perceptions, Winter 2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
2
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
1
20
20
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında mesleki ve akademik uzmanlık seviyesinde beceriye sahip olmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla detaylı ve kapsayıcı akademik faaliyetlerde bulunabilmeX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında uzmanlık derecesinde bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilmeX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan analiz yapabilmeX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından akademik yorumlarda bulunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihini kullanarak analiz yapabilmeX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek ve bu literatüre katkı sunabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX