GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
21. YÜZYIL AKTÖRLERİ VE KÜRESEL SORUNLAR/1340060
Dersin Adı: 21. YÜZYIL AKTÖRLERİ VE KÜRESEL SORUNLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr, Haydar Çakmak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/hcakmak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hcakmak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Küresellik ve küreselleşme kavramları arasındaki farkı kavrar.
Başat güç, büyük ve orta ölçekli aktörler arasındaki farkı kavrar.
ABD, Rusya, Çin, Japonya, Almanya ve Fransa gibi başa aktörlerin uluslararası sistemdeki uygulamalarını öğrenir.
Küresel aktörlerin bölge politikaları hakkında bilgi sahibi olur.
Demokratik rejimlerle yönetilen ve yönetilmeyen başat aktörler arasındaki farkı kavrar.
Uluslararası sistemi başat güçlerin bölgesel politikaları üzerinden kavrar.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Küresellik, küreselcilik ve küreselleşme kavramlarının tanımları
2. Hafta  Başat aktör kavramı ve nasıl başat aktör olunduğu
3. Hafta  Başat aktörlerin rolleri
4. Hafta  Başat aktörlerin kriterleri ve prensipleri
5. Hafta  Büyük ve orta ölçekli aktör kavramları
6. Hafta  Başat aktör olarak ABD ve Japonya
7. Hafta  Başat aktör olarak Rusya Federasyonu ve Çin Halk Cumhuriyeti
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Başat aktör olarak AB, Almanya ve Fransa
10. Hafta  Küresel aktörlerin uygulamalarının çeşitli örnekleri
11. Hafta  Büyük ve orta ölçekli aktörlerin Ortadoğu politikası
12. Hafta  Büyük ve orta ölçekli aktörlerin uluslararası konulara yaklaşımı
13. Hafta  Demokratik rejimlerle yönetilen ve demokratik rejimlerle yönetilmeyen başat aktörler arasındaki fark
14. Hafta  Farklı aktörlerin yaklaşımlarının karşılaştırılması
15. Hafta  Yaklaşımların olaylar üzerinden ele alınması
16. Hafta  Final Haftası
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR: The Next American Century: How the U.S. Can Thrive as Other Powers Rise, Nina Hachigian ve Mona Sutphen, Simon & Schuster, 2010. ÖNERİLEN KAYNAKLAR:ABD'nin Askeri Müdahaleleri 1801'den Günümüze, Prof. Dr. Haydar Çakmak, Kaynak Yayınları. Uluslararası İnsani Sorunlar, Prof. Dr. Haydar Çakmak, Kripto Basın Yayın, 2010.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
1
5
5
 Rapor hazırlama
2
5
10
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında mesleki ve akademik uzmanlık seviyesinde beceriye sahip olmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla detaylı ve kapsayıcı akademik faaliyetlerde bulunabilmeX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında uzmanlık derecesinde bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilmeX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan analiz yapabilmeX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından akademik yorumlarda bulunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihini kullanarak analiz yapabilmeX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek ve bu literatüre katkı sunabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilme
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX