GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSLARARASI POLİTİKADA ORTADOĞU/1340057
Dersin Adı: ULUSLARARASI POLİTİKADA ORTADOĞU
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Serpil GÜDÜL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sgudul
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sgudul@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uluslararası politika kavramını öğrenir.
Orta doğu bölgesinin uluslararası politikadaki önemini kavrar.
Ortadoğu'nun tarihini bilir.
Ortadoğu'nun güncel konumunu bilir.
Ortodoğu'nun toplumsal ve siyasal durumunu bilir.
Güncel olaylar üzerine stratejik düşünme kabiliyeti kazanır.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüzyüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ortadoğu’nun Jeopolitiği
2. Hafta  Ortadoğu’nun Toplumsal Yapısı
3. Hafta  Birinci Dünya Savaşı Öncesi ve Sonrasında Ortadoğu
4. Hafta  Ortadoğu’da Soğuk Savaş
5. Hafta  Ortadoğu’da Amerikan Politikası
6. Hafta  Ortadoğu’da Sovyet/Rus Politikası
7. Hafta  Arap-İsrail Çatışması
8. Hafta  vize
9. Hafta  Lübnan Sorunu
10. Hafta  İran Devrimi
11. Hafta  İran-Irak Savaşı
12. Hafta  1991 Körfez Krizi ve Sonucu
13. Hafta  Amerika’nın Irak’ı İşgali ve Sonucu
14. Hafta  Arap Baharı: Tunus ve Libya
15. Hafta  Arap Baharı: Mısır ve Suriye
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR: Bernard Lewis, Ortadoğu, Çev.Selen Y. Kölay, İstanbul: Arkadaş Yayınları,2007; Barry Rubin,Security and Stability in the Middle East: Critical Concepts in Military, Strategic and Security Studies, New York: Routledge, 2012. ÖNERİLEN KAYNAKLAR: Hamit Bozarslan, Ortadoğu Bir Şiddet Tarihi, İstanbul: İletişim Yayınları, 2010; Tayyar Arı, Geçmişten Günümüze Ortadoğu, Siyaset, Savaş ve Diplomasi, İstanbul: Marmara Kitap Merkezi Yayınları, 2012; Bernd Kubbig and Sven-Eric Fikenscher, Arms Control and Missile Proliferation in the Middle East,London: Routledge, 2012; Abdel Said Aly, Shai Feldman, Khalil Shikaki, Arabs and Israelis: Conflict and Peacemaking in the Middle East, New York: Palgrave Macmillan,2013; John Baylis, “Uluslararası İlişkilerde Güvenlik Kavramı”, Uluslararası İlişkiler, Cilt 5, Sayı 18 (Yaz 2008), ss. 69-85.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt ve Kitap ve Makale Okuma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
33
33
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında mesleki ve akademik uzmanlık seviyesinde beceriye sahip olmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla detaylı ve kapsayıcı akademik faaliyetlerde bulunabilmeX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında uzmanlık derecesinde bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilmeX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan analiz yapabilmeX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından akademik yorumlarda bulunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihini kullanarak analiz yapabilmeX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek ve bu literatüre katkı sunabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX