GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYE DE İDARİ REFORM/1300061
Dersin Adı: TÜRKİYE DE İDARİ REFORM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Yusuf Pustu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ypustu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ypustu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İdari Reform kavramı öğretilir.
Reform ve Kalkınma ilişkisine değinilir.
TÜrkiye'nin idari reform tarihi anlatılır.
Güncel İdari reformlar ülkelerarası karşılaştırılır.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İdari Reform Kavramı ve Bir Yöntem Arayışı
2. Hafta  Osmanlı İmparatorluğunda Reform Düzenlenmelerinin Gelişimi
3. Hafta  TÜRKİYE’DE ERKEN DÖNEMDE YAPILAN İDARİ REFORM ÇALIŞMALARI
4. Hafta  Cumhuriyet Dönemi Kamu Yönetimini Modernleştirme Çalışmaları
5. Hafta  Yabancı Uzman Raporları ve Ulaşılan Sonuçlar
6. Hafta  PLANLI KALKINMA DÖNEMİNDE YAPILAN İDARİ REFORM ÇALIŞMALARI
7. Hafta  PLANLI KALKINMA DÖNEMİNDE YAPILAN İDARİ REFORM ÇALIŞMALARI
8. Hafta  1980 Sonrası Dönem ve Küresel Sisteme Eklemlenme Süreci
9. Hafta  Küreselleşme ve Kamu Yönetiminde Değişim
10. Hafta  İdari Reform Kavramının İçeriğinin Değişimi ve Devlet Reformu
11. Hafta  İdari Reform Kavramının İçeriğinin Değişimi ve Devlet Reformu
12. Hafta  İkinci Dalga: Kamu Yönetiminin Yeniden Yapılandırılması ve Getirdiği Yeni Düzenlemeler
13. Hafta  -
14. Hafta  -
15. Hafta  -
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
4
16
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
3
2
6
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
2
2
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yönetim Bilimleri alanındaki sorun ve olguları disiplinlinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bakış açısıyla analiz edebilme ve uygun çözümler üretebilmeX
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarındaki teorik tartışmaları ve güncel gelişmeleri takip edebilmeX
3
Yönetim Bilimleri alanındaki teori ve yaklaşımlara hâkim olma, bu teorileri yorumlayabilme ve eleştirebilmeX
4
ABnin yönetsel yapısı, Türkiyede yerel yönetimler, küreselleşme ve yerelleşme, yeni kamu yönetimi yaklaşımları gibi konularda donanım sahibi olma,X
5
Türk Anayasa düzeni, insan hakları hukuku, uluslararası hukuk gibi konularda birikim sahibi olmaX
6
Bu alandaki literatüre ulaşabilme, kuramsal çerçeveye ve literatüre dayalı olarak araştırma tasarlayabilme, nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanarak araştırma yapabilme, verileri analiz edebilme ve bulguları ortaya koyabilmeX
7
Mesleki ve toplumsal sorumluluğa sahip olma, etik ilklere uygun olarak bilimsel bilgi üretebilme ve yayınlamaX
8
Yönetim Bilimleri alanındaki sorun ve olguları disiplinlinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bakış açısıyla analiz edebilme ve uygun çözümler üretebilmeX
9
Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarındaki teorik tartışmaları ve güncel gelişmeleri takip edebilmeX
10
Yönetim Bilimleri alanındaki teori ve yaklaşımlara hâkim olma, bu teorileri yorumlayabilme ve eleştirebilmeX