GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR/1300045
Dersin Adı: İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. M. Akif Özer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  Web: http://websitem.gazi.edu.tr/ozer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozer@gazi.edu.tr, akifozer@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İnsan Kaynakları Yönetimini anlamak.
İnsan Kaynakları Yönetiminin unsurlarını öğrenmek.
İnsan Kaynakları Yönetiminde yeni yaklaşımları kavramak.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  İnsan Kaynakları Yönetimi - Önemi, İşlevleri
3. Hafta  Personel Yönetimi İle Farklılıkları ve Benzerlikleri
4. Hafta  İnsan Kaynakları Yönetiminde İlkeler Ve Teknik İşlevler
5. Hafta  İnsan Kaynakları Yönetiminde Motivasyon Teorileri
6. Hafta  Bilgi Yönetimi
7. Hafta  Kalite Yönetimi
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Performans Yönetimi
10. Hafta  Kariyer Yönetimi
11. Hafta  Kriz Yönetimi - Risk Yönetimi
12. Hafta  Stratejik Yönetim - Süreç Yönetimi
13. Hafta  İmaj Yönetimi - Vizyon Yönetimi
14. Hafta  Algılama Yönetimi- Çatışma Yönetimi
15. Hafta  Stres Yönetimi – Zaman Yönetimi
16. Hafta  FİNAL SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  21.Yüzyılda Yönetim ve Yöneticiler, (M. Akif Özer), Nobel Yay., Ankara, 2011. - İnsan Kaynakları Yönetimi, (N.Tortop, B.Aykaç, H.Yayman, A. Özer), Nobel Yay., Ankara, 2013.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  ----
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
4
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
2
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
179
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yönetim Bilimleri alanındaki sorun ve olguları disiplinlinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bakış açısıyla analiz edebilme ve uygun çözümler üretebilmeX
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarındaki teorik tartışmaları ve güncel gelişmeleri takip edebilmeX
3
Yönetim Bilimleri alanındaki teori ve yaklaşımlara hâkim olma, bu teorileri yorumlayabilme ve eleştirebilme
4
ABnin yönetsel yapısı, Türkiyede yerel yönetimler, küreselleşme ve yerelleşme, yeni kamu yönetimi yaklaşımları gibi konularda donanım sahibi olma,
5
Türk Anayasa düzeni, insan hakları hukuku, uluslararası hukuk gibi konularda birikim sahibi olmaX
6
Bu alandaki literatüre ulaşabilme, kuramsal çerçeveye ve literatüre dayalı olarak araştırma tasarlayabilme, nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanarak araştırma yapabilme, verileri analiz edebilme ve bulguları ortaya koyabilmeX
7
Mesleki ve toplumsal sorumluluğa sahip olma, etik ilklere uygun olarak bilimsel bilgi üretebilme ve yayınlamaX
8
Yönetim Bilimleri alanındaki sorun ve olguları disiplinlinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bakış açısıyla analiz edebilme ve uygun çözümler üretebilmeX
9
Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarındaki teorik tartışmaları ve güncel gelişmeleri takip edebilmeX
10
Yönetim Bilimleri alanındaki teori ve yaklaşımlara hâkim olma, bu teorileri yorumlayabilme ve eleştirebilme