GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEMİNER/2300005
Dersin Adı: SEMİNER
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Çiğdem ERDEM
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/csekmen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  c.sekmen@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu ders, tez yazımı aşamasından önce, öğrencileri tez yazımına hazırlamak amacına hizmet edecektir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanıtımı
2. Hafta  Araştırmanın probleminin tanımlanması/oluşturulması
3. Hafta  Araştırmanın probleminin tanımlanması/oluşturulması
4. Hafta  Araştırmanın ana sorusunun ve alt sorularının ortaya konması
5. Hafta  Araştırmanın hipotezi/varsayımı
6. Hafta  Araştırmanın teorisinin kurulması -daha önce yapılan araştırmalar, yazılan kuramlar/teoriler, uygulama örnekleri (eğer varsa), ilgili kavramların tanı
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Araştırmanın yöntemi – araştırmada kullanılacak metot veya metotlar, kalitatif ve kantitatif teknikler, ihtiyaç duyulan veriler, verilerin kaynak
10. Hafta   Araştırmanın sınırlılıklarının belirlenmesi -zaman, mekân, maddi kaynaklar, bulgulara/verilere erişme güçlüğü, sonuçların genelleştirilebilme olasılı
11. Hafta  Uygulama safhası, araştırmanın yapılması -kalitatif veya kantitatif teknikler
12. Hafta  Araştırmanın sonuçlarının sunumu
13. Hafta   Başlangıçtaki hipotezin/varsayımının sınanması, test edilmesi
14. Hafta  Sonuçların değerlendirilmesi -araştırma sonucunda elde edilen bulguların araştırmanın ana sorusu çerçevesinde değerlendirilmesi ve varsa önerilerin su
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 5. bs. Ankara, Seçkin, 2005 2. Corrine Glesne, Nitel Araştırmaya Giriş, Çev. Editörleri: Ali Ersoy-Pelin Yalçınaoğlu, Ankara, Anı yayıncılık, Ağustos 2012 3. Necmi Gürsakal,, Betimsel İstatistik, Bursa, Dora Yayınları, 2010 4. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara, 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti. 5. Niyazi Karasar, Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 16. Basım Ankara, Nobel, 2011 6. Şener Büyüköztürk, Özcan E. Akgün, Şirin Karadeniz, Funda Demirel, Ebru Kılıç Çakmak, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Pagem, 2012. 7. Şener Büyüköztürk, Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, 16. Basım, Ankara, Pegem A Yayıncılık, 2012
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
9
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
8
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
12
3
36
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yönetim Bilimleri alanındaki sorun ve olguları disiplinlinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bakış açısıyla analiz edebilme ve uygun çözümler üretebilmeX
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarındaki teorik tartışmaları ve güncel gelişmeleri takip edebilmeX
3
Yönetim Bilimleri alanındaki teori ve yaklaşımlara hâkim olma, bu teorileri yorumlayabilme ve eleştirebilmeX
4
ABnin yönetsel yapısı, Türkiyede yerel yönetimler, küreselleşme ve yerelleşme, yeni kamu yönetimi yaklaşımları gibi konularda donanım sahibi olma,X
5
Türk Anayasa düzeni, insan hakları hukuku, uluslararası hukuk gibi konularda birikim sahibi olmaX
6
Bu alandaki literatüre ulaşabilme, kuramsal çerçeveye ve literatüre dayalı olarak araştırma tasarlayabilme, nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanarak araştırma yapabilme, verileri analiz edebilme ve bulguları ortaya koyabilmeX
7
Mesleki ve toplumsal sorumluluğa sahip olma, etik ilklere uygun olarak bilimsel bilgi üretebilme ve yayınlamaX
8
Yönetim Bilimleri alanındaki sorun ve olguları disiplinlinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bakış açısıyla analiz edebilme ve uygun çözümler üretebilmeX
9
Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarındaki teorik tartışmaları ve güncel gelişmeleri takip edebilmeX
10
Yönetim Bilimleri alanındaki teori ve yaklaşımlara hâkim olma, bu teorileri yorumlayabilme ve eleştirebilmeX