GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK MODERNLEŞMESİ/2280045
Dersin Adı: TÜRK MODERNLEŞMESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Belma Tokuroğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site7belmat
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  belmat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çeşitli modernleşme kuramlarını öğrenir
Türk modernleşmesinin temel özelliklerini bilir
Politik, kültürel ve toplumsal değişmeleri modernleşme teorilerinin temel kavram ve argümanlarını kullanarak yorumlar
Türk düşüncesinde ve edebiyatında modernleşmeye ilişkin bilgi sahibi olur
Türk modernleşmesine ilişkin eleştirel yaklaşımları bilir




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Modernlik, Modernite ve Modernleşme
2. Hafta  Modernleşme Kuramı nedir?
3. Hafta  Çoğul Modernlikler ve Post-Modernizm
4. Hafta  Osmanlı Modernleşmesi
5. Hafta  Türkiye Cumhuriyeti Modernleşmesinin Temel Özellikleri
6. Hafta  Din, Sekülerlik ve Modernleşme
7. Hafta  Merkez-Çevre Yaklaşımı Çerçevesinde Modernleşme
8. Hafta  Vize
9. Hafta  İki Örnek: "Halkevleri" ve "Köy Enstitüleri"
10. Hafta  Türk Modernleşmesinde Cinsiyet Politikaları: "Kız Enstitüleri"
11. Hafta  Türk Düşüncesinde ve Edebiyatında Modernleşme
12. Hafta  Yeni Sosyal Hareketler: İslami ve Etnik Cemaatler
13. Hafta  Türk Modernleşmesine Eleştirel Yaklaşımlar
14. Hafta  Öğrenci Makalelerinin Değerlendirilmesi
15. Hafta  Öğrenci Makalelerinin Değerlendirilmesi
16. Hafta  Genel Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi;Alain Touraine, Modernliğin Eleştirisi; Eric Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye'nin Tarihi; Atila İlhan, Hangi Batı;Oğuz Atay, Tutunamayanlar; Ahmet Hamdi Tanpınar, Saatleri Ayarlama Enstitüsü
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
5
75
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
4
60
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Siyaset ve sosyal bilimler disiplininde gereken teorik ve pratik bilgi birikimine sahip bireyler yetiştirmek.X
2
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; sorunlara dair görüş ve çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü bir şekilde iletebilmek.X
3
Kolektif karar alma süreçlerini ve bu süreçlerin siyasal ve toplumsal hayat üzerindeki yansımalarını anlayabilmek ve yorumlayabilmek.X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi’nden edinilen bilgi ve yetenekleri eleştirel olarak değerlendirebilmek,X
5
Klasik ve çağdaş kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve aralarındaki etkileşimi değerlendirebilmek,X
6
Siyaset Bilimine temel oluşturan diğer disiplinlerden (Uluslararası İlişkiler, Hukuk, İktisat, Sosyoloji, Felsefe, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere dair temel bilgi birikimine sahip olabilmekX
7
Siyasal sistemleri şekillendiren tarihi ve siyasal olayları öğrenmek ve güncel siyasal sistemleri anlayabilmek ve yorumlayabilmekX
8
Yazılı ve sözlü dillerde kendini açık, etkin ve ikna edici bir şekilde ifade edebilmekX
9
En az bir yabancı dil kullanarak alandaki en son entellektüel tartışmalardan haberdar olabilmek ve dünyanın dört bir yanındaki meslektaşlarla irtibat kurabilmek.X
10
Siyaset ve sosyal bilimler disiplininde gereken teorik ve pratik bilgi birikimine sahip bireyler yetiştirmek.X