GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DÜNYADA VE TÜRKİYE DE AVRASYACILIK/2280054
Dersin Adı: DÜNYADA VE TÜRKİYE DE AVRASYACILIK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Demirhan Fahri Erdem
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/demirhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  demirhan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Avrasya ve Avrasyacılık kavramlarının ne anlama geldiğinin öğrenilmesi.
Avrasya ve Avrasyacılık düşüncesi ile ilgili temel yaklaşımların öğrenilmesi.
Avrasya'nın dünya jeopoliği içerisindeki öneminin öğrenilmesi ve kavranması.
Farklı Avrasyacı yaklaşımlar doğrultusunda, küresel ve bölgesel gelişmelerin nasıl değerlendirildiğinin öğrenilmesi.
Küresel ve bölgesel gelişmelere, Batı dışı, özgün ve stratejik bakış açısının geliştirilmesi.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  A.B.D.'nin Küresel Hegemonyasının Temel Aracı: Avrasya Stratejisi
2. Hafta  Rusya'nın İmparatorluk İdeolojisi: Avrasyacılık
3. Hafta  Avrasya'daki Güçlerin Bölgeye Yönelik Siyasaları ve Mücadeleler ve İşbirlikleri Odağında Avrasya
4. Hafta  Attilâ İlhan'ın Düşüncesinde Avrasya
5. Hafta  Türkiye Solu'nda Avrasyacı Yaklaşımlar
6. Hafta  Türkiye Sağı'nda Avrasyacı Yaklaşımlar
7. Hafta  Soğuk Savaş Sonrası Dönemde Türkiye'nin Avrasya'ya Açılım ve Uyarlanma Süreci
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Sunum
10. Hafta  Sunum
11. Hafta  Sunum
12. Hafta  Sunum
13. Hafta  Sunum
14. Hafta  Hazırlanan ve tamamlanan çalışmaların final sınavı olarak teslim edilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Demirhan Fahri Erdem, Dünyada ve Türkiye'de Avrasya ve Avrasyacılık, Algılamalar, Yaklaşımlar ve Stratejiler, Ankara, Barış Kitap, 2016. Zbigniew Brzezinski, Büyük Satranç Tahtası, Çev. Ertuğrul DİKBAŞ - Ergun KOCABIYIK, 1. B., İstanbul, Sabah Kitapları, 1998. Aleksandr Dugin, Rus Jeopolitiği Avrasyacı Yaklaşım, Çev. Vügar İMANOV, 1.B., İstanbul, Küre Yayınları, 2003. Vügar İmanov, Avrasyacılık: Rusya’nın Kimlik Arayışı, 1. B., İstanbul, Küre Yayınları, 2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
9
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
8
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
12
3
36
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Siyaset ve sosyal bilimler disiplininde gereken teorik ve pratik bilgi birikimine sahip bireyler yetiştirmek.X
2
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; sorunlara dair görüş ve çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü bir şekilde iletebilmek.X
3
Kolektif karar alma süreçlerini ve bu süreçlerin siyasal ve toplumsal hayat üzerindeki yansımalarını anlayabilmek ve yorumlayabilmek.X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi’nden edinilen bilgi ve yetenekleri eleştirel olarak değerlendirebilmek,X
5
Klasik ve çağdaş kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve aralarındaki etkileşimi değerlendirebilmek,X
6
Siyaset Bilimine temel oluşturan diğer disiplinlerden (Uluslararası İlişkiler, Hukuk, İktisat, Sosyoloji, Felsefe, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere dair temel bilgi birikimine sahip olabilmekX
7
Siyasal sistemleri şekillendiren tarihi ve siyasal olayları öğrenmek ve güncel siyasal sistemleri anlayabilmek ve yorumlayabilmekX
8
Yazılı ve sözlü dillerde kendini açık, etkin ve ikna edici bir şekilde ifade edebilmekX
9
En az bir yabancı dil kullanarak alandaki en son entellektüel tartışmalardan haberdar olabilmek ve dünyanın dört bir yanındaki meslektaşlarla irtibat kurabilmek.X
10
Siyaset ve sosyal bilimler disiplininde gereken teorik ve pratik bilgi birikimine sahip bireyler yetiştirmek.X