GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DEMOKRASİ TEORİLERİ/1280001
Dersin Adı: DEMOKRASİ TEORİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Hamit Emrah Beriş
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/heberis
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  heberis@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çağdaş demokrasi teorilerinin temel argümanlarını bilir
Demokrasiye ilişkin analitik düşünme yeteneğini geliştirir
Demokrasinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
Güncel demokrasi meselelerini analiz eder
Demokrasinin geleceğine ilişkin bir kavrayışa sahip olur




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Demokrasi Kavramının Tarihi
2. Hafta  Antik Demokrasi
3. Hafta  Modern Devlet ve Demokrasi
4. Hafta  Doğrudan Demokrasi ve Temsili Demokrasi
5. Hafta  Demokratik Yönetimlerin Temel Özellikleri
6. Hafta  Demokrasi ve Kuvvetler Ayrılığı
7. Hafta  Demokrasi ve Laiklik
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Demokrasi ve Siyasal Rejimler
10. Hafta  Demokrasi ve İnsan Hakları
11. Hafta  Demokrasi ve Piyasa Ekonomisi
12. Hafta  Liberal Demokrasi Teorisi
13. Hafta  Radikal Demokrasi Teorisi
14. Hafta  Müzakereci Demokrasi Teorisi
15. Hafta  Sosyal Demokrasi Anlayışı
16. Hafta  Diyalojik Demokrasi Teorisi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  (yay. haz.) Şeyla Benhabib, Demokrasi ve Farklılık: Siyasal Düzenin Sınırlarının Tartışmaya Açılması, (çev. Zeynep Gürata, Cem Gürsel), İstanbul: WALD Yayınları. Bowles, Samuel, Gintis, Herbert (1996), Demokrasi ve Kapitalizm: Mülkiyet, Cemaat ve Modern Toplumsal Düşüncenin Çelişkileri, (çev. Osman Akınhay), İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Barber, Benjamin (1995), Güçlü Demokrasi: Yeni Bir Çağ İçin Katılımcı Siyaset,(çev. Mehmet Beşikçi), İstanbul: Ayrıntı Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
5
75
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
4
60
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Siyaset ve sosyal bilimler disiplininde gereken teorik ve pratik bilgi birikimine sahip bireyler yetiştirmek.X
2
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; sorunlara dair görüş ve çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü bir şekilde iletebilmek.X
3
Kolektif karar alma süreçlerini ve bu süreçlerin siyasal ve toplumsal hayat üzerindeki yansımalarını anlayabilmek ve yorumlayabilmek.X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi’nden edinilen bilgi ve yetenekleri eleştirel olarak değerlendirebilmek,X
5
Klasik ve çağdaş kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve aralarındaki etkileşimi değerlendirebilmek,X
6
Siyaset Bilimine temel oluşturan diğer disiplinlerden (Uluslararası İlişkiler, Hukuk, İktisat, Sosyoloji, Felsefe, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere dair temel bilgi birikimine sahip olabilmekX
7
Siyasal sistemleri şekillendiren tarihi ve siyasal olayları öğrenmek ve güncel siyasal sistemleri anlayabilmek ve yorumlayabilmekX
8
Yazılı ve sözlü dillerde kendini açık, etkin ve ikna edici bir şekilde ifade edebilmekX
9
En az bir yabancı dil kullanarak alandaki en son entellektüel tartışmalardan haberdar olabilmek ve dünyanın dört bir yanındaki meslektaşlarla irtibat kurabilmek.X
10
Siyaset ve sosyal bilimler disiplininde gereken teorik ve pratik bilgi birikimine sahip bireyler yetiştirmek.X