GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İDEOLOJİ/2280004
Dersin Adı: İDEOLOJİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Gonca BAYRAKTAR DURGUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gonca
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gonca@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İdeoloji kavramını anlar
İdeoloji kavramının kullanımları arasında farklılıkları analiz eder
ideoloji kavramının sosyal billmler içindeki yerini analiz eder
Tarihsel gelişimi içinde ideoloji kavramının geçirdiği değişimi takip eder
ideoloji ile iktidar, bilim, demokrasi, kültür arasındaki ilişkiyi kavrar




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İdeolojiden İdeolojilere: Kavram Olarak İdeoloji
2. Hafta  İdeoloji ve Bilim BAYRAKTAR DURGUN, Gonca (2007) “Siyasi-İdeolojik Bir Bilgi Faaliyeti Olarak Pozitivist-Evrenselci Sosyal Bilim Anlayışı
3. Hafta  Karl Marx ve İdeoloji MARX, Karl (2000). Kapital: Kapitalist Üretimin Eleştirel Bir Tahlili MARX, Karl (2002). Louis Bonaparte’ın 18 Brumaire
4. Hafta  Karl Mannheim ve İdeoloji kavramı MANNHEIM, Karl (2004) İdeoloji ve Ütopya
5. Hafta  5. Althusser ve Devletin İdeolojik Aygıtları İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları; BALIBAR, Etienne (1991). Althusser İçin Yazılar HALL, Stu
6. Hafta  Gramsci ve Hegemonya GRAMSCI, Antonio (1975). Felsefe ve Politika Sorunları. GRAMSCI, Antonio (1984). Modern Prens GRAMSCI, Antonio (1988). Aydın
7. Hafta  İdeoloji ve Özgürlük POPPER, Karl () Açık Toplum ve Düşmanları BAUMAN, Zygmunt ( 2005), Bireyselleşmiş Toplum
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Frankfurt Okulu ve Eelştirel Teori (Horkheimer, Marcuse and Adorno) ADORNO, Theodor W. ve Horkheimer, Max (1996). “Kültür Sanayi: Kitlelerin A
10. Hafta  İdeoloji ve Demokrasi HABERMAS, Jurgen (1997). “İdeoloji” Olarak Teknik ve Bilim, HABERMAS, Jurgen (2000). Kamusallığın Yapısal Dönüşü
11. Hafta  İdeoloji ve Entellektüeller FOUCAULT, Michel (2000) “Hakikat ve İktidar.” Entelektüelin Siyasi İşlevi: Seçme Yazılar 1 SHOLLE, David J.
12. Hafta  Söylem ve İdeoloji (Foucault , Zizek) ZIZEK Slavoj (2002). İdeolojinin Yüce Nesnesi Van DIJK, Teun A.(1999), “Söylemin Yapıları ve İktidarın Y
13. Hafta  İdeoloji ve Ötekinin İnşası HOBSBAWN, E. and RANGER (2005), Geleneğin İcadı LARRAIN, Jorge (1995). İdeoloji ve Kültürel Kimlik: Üçüncü Dünya Gerçeği
14. Hafta  İdeolojilerin Sonu (Bell, Baudrillard)
15. Hafta  İdeolojilerin Sonu (Bell, Baudrillard)
16. Hafta  genel değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   EAGLETON, Terry.(1996) İdeoloji McLELLAN, David (2005). İdeoloji MARDİN, Şerif (1976). İdeoloji BARRETT, Michèle (1996). Marx’tan Foucault’a İdeoloji
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
30
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
35
35
 Diğer
2
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Siyaset ve sosyal bilimler disiplininde gereken teorik ve pratik bilgi birikimine sahip bireyler yetiştirmek.X
2
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; sorunlara dair görüş ve çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü bir şekilde iletebilmek.X
3
Kolektif karar alma süreçlerini ve bu süreçlerin siyasal ve toplumsal hayat üzerindeki yansımalarını anlayabilmek ve yorumlayabilmek.X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi’nden edinilen bilgi ve yetenekleri eleştirel olarak değerlendirebilmek,X
5
Klasik ve çağdaş kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve aralarındaki etkileşimi değerlendirebilmek,X
6
Siyaset Bilimine temel oluşturan diğer disiplinlerden (Uluslararası İlişkiler, Hukuk, İktisat, Sosyoloji, Felsefe, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere dair temel bilgi birikimine sahip olabilmekX
7
Siyasal sistemleri şekillendiren tarihi ve siyasal olayları öğrenmek ve güncel siyasal sistemleri anlayabilmek ve yorumlayabilmekX
8
Yazılı ve sözlü dillerde kendini açık, etkin ve ikna edici bir şekilde ifade edebilmekX
9
En az bir yabancı dil kullanarak alandaki en son entellektüel tartışmalardan haberdar olabilmek ve dünyanın dört bir yanındaki meslektaşlarla irtibat kurabilmek.X
10
Siyaset ve sosyal bilimler disiplininde gereken teorik ve pratik bilgi birikimine sahip bireyler yetiştirmek.X