GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSLARARASI İŞLETMELERDE TUTUNDURMA YÖNETİMİ/2270030
Dersin Adı: ULUSLARARASI İŞLETMELERDE TUTUNDURMA YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. İrfan SÜER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/irsuer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  irsuer@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tutundurma fonksiyonlarını kavrama
Uluslararası tutundurma stratejilerinin uygulanmasını ve yönetimini kavrama.
Pazarlama yöneticiliği mesleğini benimsemek






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Uluslararası pazarlarda tutundurma kararları
2. Hafta  Etkili bir tutundurma sisteminin kurulması
3. Hafta  Tutundurma karmasının oluşturulması
4. Hafta  Reklam stratejisi
5. Hafta  Reklam programlarının geliştirilmesi
6. Hafta  Reklam programlarının uygulanması ve değerlendirmesi
7. Hafta  Satış geliştirme programının geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirmesi
8. Hafta   Ara sınavı
9. Hafta  Kişisel satış stratejisi ve satış yönetimi
10. Hafta  Kişisel satış programının geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirmesi
11. Hafta  Halkla ilişkiler stratejisi: Halkla ilişkiler programlarının geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi
12. Hafta  Doğrudan pazarlama stratejisi: Doğrudan pazarlama programlarının geliştirilmesi
13. Hafta  Doğrudan pazarlama programlarının uygulanması ve değerlendirmesi
14. Hafta  Ödevlerin sunumu ve değerlendirilmesi
15. Hafta  Ödevlerin sunumu ve değerlendirilmesi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Prof. Dr. İrfan SÜER, Pazarlama İlkeleri, Nobel Yayınevi, 2014. Philip Kotler; Marketing Management, (Prentice Hall, Inc. Eleventh Edition, 2003). Philip Kotler ve Gary Armstrong; Principles of Marketing, (Pearson Education, Inc. New Jersey, Twelfth Edition, 2008).
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
15
1
15
 Rapor hazırlama
15
2
30
 Sunu hazırlama
15
1
15
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ticaret uzmanlık alanı kapsamında ticaret yönetimi, uluslararası lojistik, uluslararası işletme ve hukuk alanlarında uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmaX
2
Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak uluslararası ticaret alanında faaliyet gösteren işletme ve organizasyonlarda görev alarak bu kuruluşlara değer yaratabilmeX
3
Uluslararası ticaret alanı ile ilişkili diğer disiplinler hakkında temel bilgilere sahip olmaX
4
Görev aldığı kuruluşlarda uluslararası ticaret ile ilgili tüm faaliyetlerinde etik davranış ilkelerine uygun davranabilmeX
5
Uzmanlık alanına ilişkin sorunları tespit edebilme, ilgili kaynaklara ulaşabilme, bilimsel bilgi üretebilecek ve bir araştırmayı yürütebilecek analiz ve sentez yapabilmeX
6
Uzmanlık alanına ilişkin olarak eleştirel, yaratıcı ve yenilikçi düşünebilme becerilerine sahip olmaX
7
Ülkesinde ve dünyada süregelen ekonomik, siyasi ve kültürel değişkenlerin farkında olarak,uzmanlık alanı ile ilgili faaliyetleri gerçekleştirirken ülkesine ve örgütüne rekabet üstünlüğü sağlayacak stratejiler geliştirebilmeX
8
Alanına ilişkin olarak ulusal ve uluslararası projeler geliştirebilme, proje ekiplerinde yer alarak projeleri yürütebilecek bilgi, beceri ve donanıma sahip olmaX
9
Uluslararası ticaret alanında uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları tahminleyebilme, tespit ve analiz edebilme, sorunlara bilimsel çerçevede çözüm üretebilme becerisiX
10
Ülkesinde uluslararası ticaretin gelişimi ve olası sorunların çözümünü sağlayacak politikaları üretebilme becerisiX