GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSLARARASI PAZARLAMA STRATEJİLERİ/1270025
Dersin Adı: ULUSLARARASI PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Sanem Alkibay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  salkibay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uluslararası pazarlama konusu ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları ve teorilerin tanımlarını öğrenmek
Şirketler için çevresel analiz yaparak ekonomik, sosyal, kültürel, politik çevreden gelen fırsatları ve tehditleri belirleyebilmek
Farklı ülkeler ve kültürlerin tüketicileri ve satın alma davranış süreçlerini karşılaştırabilmek
Uluslararası pazarlara açılma stratejilerini geliştirebilmek





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Uluslararası pazarlama kavramı ve uluslararasılaşma süreci
2. Hafta  Uluslararası pazarlama çevresi: ekonomik çevre
3. Hafta  Uluslararası pazarlama çevresi: kültürel çevre
4. Hafta  Uluslararası pazarlama çevresi: teknolojik çevre, politik çevre ve yasal çevre
5. Hafta  Uluslararası pazarlarda sektör ve rekabet analizi
6. Hafta   Uluslararası pazarlarda müşteri analizi
7. Hafta  Uluslararası pazarlarda rekabet ve konumlandırma stratejileri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta   Uluslararası pazarlama araştırmaları
10. Hafta  Uluslararası pazarlara giriş stratejileri
11. Hafta   Uluslararası pazarlarda ürün stratejileri
12. Hafta   Uluslararası pazarlarda fiyatlandırma stratejileri
13. Hafta   Uluslararası pazarlarda dağıtım stratejileri
14. Hafta   Uluslararası pazarlarda tutundurma stratejileri
15. Hafta  Uluslararası pazarlama organizasyonu ve kontrolü
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   (1)Altınbaşak, İ., Akyol, A., Alkibay, S., Arslan, M., Burnaz, Ş., Cengiz, E., Erdil, S., Gegez, A.E., Günay, N., Madran, C., Şakerkaya, A., Uydacı, M., Ünüsan, Ç., Yalçın, F.A, Yolaç, G. (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi, Beta (2)Srinivasan, R. (2003), International Marketing, Prentice-Hall of India (3)Terpstra, Vern (1991), International Marketing, Dryden
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
3
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
2
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
16
3
48
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ticaret uzmanlık alanı kapsamında ticaret yönetimi, uluslararası lojistik, uluslararası işletme ve hukuk alanlarında uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmaX
2
Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak uluslararası ticaret alanında faaliyet gösteren işletme ve organizasyonlarda görev alarak bu kuruluşlara değer yaratabilmeX
3
Uluslararası ticaret alanı ile ilişkili diğer disiplinler hakkında temel bilgilere sahip olmaX
4
Görev aldığı kuruluşlarda uluslararası ticaret ile ilgili tüm faaliyetlerinde etik davranış ilkelerine uygun davranabilmeX
5
Uzmanlık alanına ilişkin sorunları tespit edebilme, ilgili kaynaklara ulaşabilme, bilimsel bilgi üretebilecek ve bir araştırmayı yürütebilecek analiz ve sentez yapabilmeX
6
Uzmanlık alanına ilişkin olarak eleştirel, yaratıcı ve yenilikçi düşünebilme becerilerine sahip olmaX
7
Ülkesinde ve dünyada süregelen ekonomik, siyasi ve kültürel değişkenlerin farkında olarak,uzmanlık alanı ile ilgili faaliyetleri gerçekleştirirken ülkesine ve örgütüne rekabet üstünlüğü sağlayacak stratejiler geliştirebilmeX
8
Alanına ilişkin olarak ulusal ve uluslararası projeler geliştirebilme, proje ekiplerinde yer alarak projeleri yürütebilecek bilgi, beceri ve donanıma sahip olmaX
9
Uluslararası ticaret alanında uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları tahminleyebilme, tespit ve analiz edebilme, sorunlara bilimsel çerçevede çözüm üretebilme becerisiX
10
Ülkesinde uluslararası ticaretin gelişimi ve olası sorunların çözümünü sağlayacak politikaları üretebilme becerisiX