GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEMİNER/2270004
Dersin Adı: SEMİNER
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Sanem Alkibay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  salkibay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Araştırma konusu belirleyebilmek
Araştırma konusu ile ilgili literatür incelemesi yapabilmek
Araştırma sorusu ve hipotezlerini tanımlamak
Araştırma yöntemleri ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
Araştırma tasarımı yapıp, uygulamak
Veri analizi yapabilmek



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedi
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Araştırma Süreci Tanımı
2. Hafta  Araştırma Problemi, Araştırma Sorusu ve Hipotezleri
3. Hafta  Temel Araştırma Tasarımı ve Araştırma Türleri
4. Hafta  Veri Türleri ve Kaynakları
5. Hafta  Veri Toplama Yöntemleri
6. Hafta  Ölçekler ve Ölçekleme
7. Hafta  Örnekleme ve Örnekleme Yöntemleri
8. Hafta  Veri Analizi
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Sunum
11. Hafta  Sunum
12. Hafta  Sunum
13. Hafta  Sunum
14. Hafta  Sunum
15. Hafta  Sunum
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Gegez, E.A. (2010), Pazarlama Araştırmaları, Beta Basım Yayın Malhotra, N. K. (2010), Marketing Research: An Applied Orientation, Pearson
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
10
40
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ticaret uzmanlık alanı kapsamında ticaret yönetimi, uluslararası lojistik, uluslararası işletme ve hukuk alanlarında uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmaX
2
Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak uluslararası ticaret alanında faaliyet gösteren işletme ve organizasyonlarda görev alarak bu kuruluşlara değer yaratabilmeX
3
Uluslararası ticaret alanı ile ilişkili diğer disiplinler hakkında temel bilgilere sahip olmaX
4
Görev aldığı kuruluşlarda uluslararası ticaret ile ilgili tüm faaliyetlerinde etik davranış ilkelerine uygun davranabilmeX
5
Uzmanlık alanına ilişkin sorunları tespit edebilme, ilgili kaynaklara ulaşabilme, bilimsel bilgi üretebilecek ve bir araştırmayı yürütebilecek analiz ve sentez yapabilmeX
6
Uzmanlık alanına ilişkin olarak eleştirel, yaratıcı ve yenilikçi düşünebilme becerilerine sahip olmaX
7
Ülkesinde ve dünyada süregelen ekonomik, siyasi ve kültürel değişkenlerin farkında olarak,uzmanlık alanı ile ilgili faaliyetleri gerçekleştirirken ülkesine ve örgütüne rekabet üstünlüğü sağlayacak stratejiler geliştirebilmeX
8
Alanına ilişkin olarak ulusal ve uluslararası projeler geliştirebilme, proje ekiplerinde yer alarak projeleri yürütebilecek bilgi, beceri ve donanıma sahip olmaX
9
Uluslararası ticaret alanında uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları tahminleyebilme, tespit ve analiz edebilme, sorunlara bilimsel çerçevede çözüm üretebilme becerisiX
10
Ülkesinde uluslararası ticaretin gelişimi ve olası sorunların çözümünü sağlayacak politikaları üretebilme becerisiX