GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAĞLIK HİZMETLERİNDE PAZARLAMA STRATEJİLERİ/2230007
Dersin Adı: SAĞLIK HİZMETLERİNDE PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Sezer KORKMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sezerk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sezerk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Pazarlama kavramını bilir.
Sağlık hizmetleri pazarlamasını kavrar.
4P pazarlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur.
Küresel pazarlama stratejilerini kavrar.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Stratejik yönetimin temel kavramları
2. Hafta  İşletmelerde Stratejik Yönetim
3. Hafta  Strateji Geliştirme Süreci
4. Hafta  Dış Çevre Analizi
5. Hafta  İç Çevre Analizi
6. Hafta  Portföy Analizleri - Vaka Analizi
7. Hafta  Stratejik Yönetim Teknikleri- Vaka Analizi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  İşletme Stratejileri- Vaka Analizi
10. Hafta  Stratejilerin Uygulanması- Vaka Analizi
11. Hafta  Stratejik Sonuçların Değerlendirilmesi- Vaka Analizi
12. Hafta  Hizmet Pazarlaması
13. Hafta  4P Stratejileri
14. Hafta  Pazarlamada yeni yaklaşımlar
15. Hafta  Küresel Pazarlama
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Marketing Planning & Strategy; Subhash C. Jain, 2004 Marketing Strategy; O. C. Ferrell, Michael Hartline, 2007 Principles of Services Marketing; Adrian Palmer, 2004 Marketing Management; Philip Kotler, Kevin Lane Keller, 2005 Marketing Management and Strategy; Peter Doyle, Phil Stern, 2006
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
15
15
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
25
25
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İleri araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları kullanma.X
2
Sağlık kurumları işletmeciliği alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık (kriz vb.) durumlarla karşılaşması halinde sorumluluk alarak yapıcı çözümler üretmeX
3
Sağlık işletmeciliğin temel kavramlarını ve temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrayabilmekX
4
Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlama ve yönetme.X
5
Etkili proje planlaması gerçekleştirmeye yönelik olarak doğru proje yönetimi tekniklerini kullanma.X
6
Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmekX
7
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız ya da işbirliği içinde ekip üyesi olarak yürütür.X
8
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmaX
9
Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme, toplumsal dönüşümü görme, anlama, yorumlama ve yaratıcı fikirler üretme konusunda yetenek sahibi olma.X
10
Yönetsel karar vermede istatistiksel ve ekonomik analizler gibi kantitatif analizler yapabilme ve alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.X
11
Türkiye’de ve dünyadaki sağlık sistemlerinin temel bileşenlerini, sağlık planlama ve politikalarını kavrama, sağlık sistemine yön veren aktörleri tanıma ve sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla değerlendirme, farklı sağlık sistemlerini birbirleriyle kıyaslama.X
12
Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetleme gibi temel yönetsel işlevleri kavrama, analiz etme ve uygulama.X
13
Sağlık Yönetimi alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarma, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapmaX