GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YENİLİK VE YARATICILIK YÖNETİMİ/7210003
Dersin Adı: YENİLİK VE YARATICILIK YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Belgin AYDINTAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/abelgin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  abelgin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yenilik ve Yaratıcılık Kavramlarını tanımlar.
Yaratıcılık ve Yenilik kavramları çerçevesinde, yaratıcı düşünce sürecinin örgütlerin yönetimi ve işleyişindeki rolünün kavranmasını, günümüz koşullar
yönetim sürecinde yaratıcı düşüncenin yararlı ve uygulanabilir şekilde yer edinmesini sağlamak için gerekli bilgi ve görüşlerin edinilmesini sağlar.
İş modelleri konusundaki Dünya ve Türkiye’de ki yenilik örneklerini inceler ve analiz eder
Yenilik konusunda dünyadaki uygulamaları takip eder.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş ve dersin tanıtımı
2. Hafta  Yenilik Çeşitleri ve Yeniliğin Yayılması
3. Hafta  Yenilik ve Ulusal Rekabet Gücü
4. Hafta  Yeniliği Belirleyen Faktörler ve Uygulamalar
5. Hafta  Yenilik Stratejileri ve Yenilik Çeşitleri
6. Hafta  Yenilik yönetimi süreci; Yeni Ürün Geliştirme yönetimi
7. Hafta  Yaratıcılık Kavramı
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Yaratıcı Kişilik ve Yaratıcı çevre
10. Hafta  Yaratıcılığın Organizasyonel Boyutları ve Yaratıcı Organizasyonun Özellikleri
11. Hafta  Yaratıcı Problem Çözme
12. Hafta  Yaratıcılık Yenilik İlişkisi
13. Hafta  Hizmet/Ürün Yeniliği
14. Hafta  Yaratıcı Çalışanlar ve Yaratıcı Örgütler
15. Hafta  Türk Kültürünün Özellikleri Açısından Yaratıcılık ve Yenilikçilik
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Top, S., İşletmelerde Yenilik ve Yaratıcılık Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınevi, 2- Yıldırım, R., Yaratıcılık ve Yenilik, İstanbul: Sistem yayıncılık, 3- Luecke, R., İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık, İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları 4-Managing Creativity and Innovation - Harvard Business School Publishing Co. 5-Innovation, Creativity and Discovery in Modern Organizations - Wayne Miles Bundy 6-Managing Change, Creativity and Innovation - Constantine Andriopoulos, Patrick Dawson 7- Managing Creativity and Innovation (Harvard Business Essentials) 8-Creativity and Innovation for Managers, Brian Clegg, Taylor & Francis
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  1)Anlatım 2) Öğrenci Sunumları 3) Vaka Analizleri
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
1
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
8
2
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
5
3
15
 Rapor hazırlama
3
4
12
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
5
35
 Diğer
14
1
14
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yönetim Organizasyon bilim dalının temel alanlarına (stratejik yönetim, örgütsel davranış, insan kaynakları yönetimi, örgüt teorisi) ilişkin gereken bilgilere sahip olma.X
2
Takım çalışması becerisine ve çalışılan alana ilişkin elde edilen bilgileri takım arkadaşlarına aktarabilme.X
3
Yönetim ve/veya organizasyon sorunlarının çözümüne yönelik araştırma yapma, ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, çözüm önerileri getirebilme.X
4
Yönetim ve/veya organizasyona ilişkin çalışma yapma, proje hazırlama.X
5
İşletme için amaç ve hedef belirleyebilme, strateji oluşturma.X
6
Alana ilişkin edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilme.X
7
Alanla ilgili istatiksel metotları kullanabilme.X
8
Alanla ilgili edindiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak aktarabilme.X
9
Alanla ilgili paydaşlarla iletişim kurabilme, edindiği bilgileri paydaşlara aktarabilme.X
10
Alanla ilgili edindiği bilgi ve birikimi, en az bir yabancı dil ile aktarabilme, gerektiğinde ile ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini kullanabilme.X
11
Alanla ilgili yenilikçi çalışma ilkelerini uygulamaya koyabilme.X
12
Alanla ilgili metot, model ve kuram geliştirebilme.X
13
Alanla ilgili iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranma, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahip olma.X
14
Alanın gerektirdiği hukuki bilgiye sahip olma ve kullanabilme.X