GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MODERN PAZARLAMA STRATEJİLERİ/7210005
Dersin Adı: MODERN PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. M.Mithat ÜNER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~mithatuner/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mithatuner@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Pazarlama planlaması hakkında genel bilgiler öğrenir.
Stratejik pazarlama sürecini ve aşamalarını öğrenir.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Pazarlama Kavramı ve Tanımı
2. Hafta   Stratejik pazarlama planlaması süreci
3. Hafta   Çevre Analizi
4. Hafta   Çevre Analizi
5. Hafta  SWOT Analizi
6. Hafta   Pazarlama Stratejisi
7. Hafta  Pazar Bölümlendirme ve hedef pazar seçimi
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Konumlandırma ve yeniden konumlandırma
10. Hafta  Rekabet Konumları ve Stratejileri
11. Hafta  Rekabet Konumları ve Stratejileri
12. Hafta  Pazarlama Stratejilerinin geliştirilmesinde matrislerin kullanımı
13. Hafta  Pazarlama Stratejilerinin geliştirilmesinde matrislerin kullanımı
14. Hafta  Pazarlama Stratejilerinin geliştirilmesinde matrislerin kullanımı
15. Hafta   Tartışma
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Principles of Marketing; Philip Kotler, Gary Armstrong, 2006 Marketing Planning; Karen Beamish, Ruth Ashford, 2005
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
8
5
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
5
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
6
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
7
14
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yönetim Organizasyon bilim dalının temel alanlarına (stratejik yönetim, örgütsel davranış, insan kaynakları yönetimi, örgüt teorisi) ilişkin gereken bilgilere sahip olma.X
2
Takım çalışması becerisine ve çalışılan alana ilişkin elde edilen bilgileri takım arkadaşlarına aktarabilme.X
3
Yönetim ve/veya organizasyon sorunlarının çözümüne yönelik araştırma yapma, ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, çözüm önerileri getirebilme.X
4
Yönetim ve/veya organizasyona ilişkin çalışma yapma, proje hazırlama.X
5
İşletme için amaç ve hedef belirleyebilme, strateji oluşturma.X
6
Alana ilişkin edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilme.X
7
Alanla ilgili istatiksel metotları kullanabilme.X
8
Alanla ilgili edindiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak aktarabilme.X
9
Alanla ilgili paydaşlarla iletişim kurabilme, edindiği bilgileri paydaşlara aktarabilme.X
10
Alanla ilgili edindiği bilgi ve birikimi, en az bir yabancı dil ile aktarabilme, gerektiğinde ile ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini kullanabilme.X
11
Alanla ilgili yenilikçi çalışma ilkelerini uygulamaya koyabilme.X
12
Alanla ilgili metot, model ve kuram geliştirebilme.X
13
Alanla ilgili iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranma, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahip olma.X
14
Alanın gerektirdiği hukuki bilgiye sahip olma ve kullanabilme.X