GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSLARARASI İŞLETME YÖNETİMİ/7210004
Dersin Adı: ULUSLARARASI İŞLETME YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Enver AYDOĞAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aydogan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aydogan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Küreselleşme kavramını ve küresel pazarların özelliklerini kavrar.
Yurt dışı pazarlara giriş stratejilerini öğrenir.
Küresel pazarlarda uygulanan pazarlama programını öğrenir.
Küresel pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimini öğrenir.
Uluslararası yatırım ve ticaret teorilerini kavrar.
Küresel pazarlarda ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma stratejilerini öğrenir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Küreselleşme Olgusu ve Süreci Küresel Pazarlamaya İlişkin Anahtar Kavramlar
2. Hafta  Uluslararası Ticaret ve Yatırım Teorileri I
3. Hafta  Uluslararası Ticaret ve Yatırım Teorileri II
4. Hafta  Küresel Pazarlama Çevresi Küresel Pazarlamada Rol Oynayan Organizasyonlar
5. Hafta  Küresel Pazarlama Araştırması
6. Hafta  Küresel Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
7. Hafta  Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri I İhracata Dayalı Pazara Giriş Stratejileri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri II Anlaşmaya (=Sözleşmeye) Dayalı Pazara Giriş Stratejileri
10. Hafta  Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri III Yatırıma Dayalı Pazara Giriş Stratejileri
11. Hafta  Küresel Pazarlarda Ürün Stratejileri
12. Hafta  Küresel Pazarlarda Fiyatlandırma Stratejileri
13. Hafta  Küresel Pazarlarda Tutundurma Stratejileri
14. Hafta  Küresel Pazarlarda Dağıtım Stratejileri
15. Hafta  Küresel Pazarlarda Dağıtım Stratejileri
16. Hafta  Yarıyıl Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  International Business; Tamer Çavuşgil, Gary Knight, John Riesenberger, 2007. Doing Business in Emerging Markets; Tamer Çavuşgil, Pervez N. Ghauri, Milind R. Agarwal, 2012.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
30
 Uygulama
1
40
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
20
40
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yönetim Organizasyon bilim dalının temel alanlarına (stratejik yönetim, örgütsel davranış, insan kaynakları yönetimi, örgüt teorisi) ilişkin gereken bilgilere sahip olma.X
2
Takım çalışması becerisine ve çalışılan alana ilişkin elde edilen bilgileri takım arkadaşlarına aktarabilme.X
3
Yönetim ve/veya organizasyon sorunlarının çözümüne yönelik araştırma yapma, ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, çözüm önerileri getirebilme.
4
Yönetim ve/veya organizasyona ilişkin çalışma yapma, proje hazırlama.X
5
İşletme için amaç ve hedef belirleyebilme, strateji oluşturma.X
6
Alana ilişkin edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilme.X
7
Alanla ilgili istatiksel metotları kullanabilme.
8
Alanla ilgili edindiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak aktarabilme.X
9
Alanla ilgili paydaşlarla iletişim kurabilme, edindiği bilgileri paydaşlara aktarabilme.
10
Alanla ilgili edindiği bilgi ve birikimi, en az bir yabancı dil ile aktarabilme, gerektiğinde ile ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini kullanabilme.
11
Alanla ilgili yenilikçi çalışma ilkelerini uygulamaya koyabilme.X
12
Alanla ilgili metot, model ve kuram geliştirebilme.
13
Alanla ilgili iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranma, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahip olma.
14
Alanın gerektirdiği hukuki bilgiye sahip olma ve kullanabilme.