GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İKTİSADİ PLANLAMA/1140041
Dersin Adı: İKTİSADİ PLANLAMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Aziz Konukman
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/konukman
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   akonukman@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
küreselleşme sürecinin planlama üzerindeki etkileri nelerdir?
Türkiye'de 80 öncesi ve sonrası uygulanan planların makro ekonomik modelerinin farklılıklarını ortaya koymak.
Yirmibirinci yüzyılda Türk Planlamasına yönelik farklı ekonomi düşüncelerin analizi ve eleştirileri.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Karşılıklı-yüz yüze öğretim tekniği esastır.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   ön ve eş-koşulu yoktur.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  İktisatçılar için matematik, Makro iktisat, İktisadi büyüme ve iktisadi planlama teknikleri konularını bilmek önem arz eder.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Planlamayı gerekli kılan koşullar.
2. Hafta  Planlama- Piyasa Ekonomisi İlişkileri.
3. Hafta  Serbest Piyasa Kavramı ve Eleştirisi.
4. Hafta  Kamu Yararı ve planlama.
5. Hafta  Küreselleşme öncesinde planlama deneyimi.
6. Hafta  Küreselleşme sonrasında planlama deneyimi.
7. Hafta  Planlamada ve Kalkınmada Ortodoks ve Heterodoks Yaklaşımlar.
8. Hafta  Teknolojiye dayalı kalkınma yaklaşımı.
9. Hafta  Planlamada devletin yeri ve sorunu.
10. Hafta  Türkiye'de planlı dönemin genel bir değerlendirmesi.
11. Hafta  Türkiye'deki Planların Makroekonomik Modelleri (80 öncesi).
12. Hafta  Türkiye'deki Planların Makroekonomik Modelleri (80 sonrası).
13. Hafta  Türkiye'deki Planların Makroekonomik Modellerinin karşılaştırmalı analizi.
14. Hafta  Türkiye'deki Planların Makroekonomik Modellerinin eleştirel değerlendirilmesi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İlk derste detaylı olarak verilmektedir.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Matris cebiri üzerine alıştırma.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Uygulama yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
20
20
 Sunu hazırlama
1
45
45
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonomik Kalkınma ve Büyüme alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal bilgilere sahip olmaX
2
Kalkınma İktisadı ile ilgili temel kavramlar, bu kavramlar arasındaki ilişkiler ve büyüme teorileri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmaX
3
İktisat bilimi ile diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavramaX
4
İktisat ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamalı bilgileri kullanabilmeX
5
Araştırma yöntemlerini kullanarak ekonomi alanındaki sorunlara karşı çözüm önerileri geliştirmeX
6
Bilgi birikimini ve problem çözme yeteneğini paylaşmak için bilgi teknolojileri ve temel bilgisayar programlarını ileri düzeyde kullanma tecrübesine sahip olmaX
7
Bir yabancı dili kullanarak meslektaşları ile iletişim kurabilmeX
8
Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde ekonomik ve toplumsal olayları yorumlayabilme ve yenilikçi fikirlere açık olmaX
9
Farklı iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmaX
10
Bilgi birikimini araştırma projelerinde kullanmak için takım çalışmasına uyumlu olmaX
11
İktisat alanında uzmanlık gerektiren konularda bağımsız olarak çalışabilmeX
12
İktisadi verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmaX
13
Karmaşık iktisadi sorunlar karşısında sorumluluk alarak liderlik yeteneğini kullanabilmeX