GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PAZARLAMA YÖNETİMİ/2120021
Dersin Adı: PAZARLAMA YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Yüksel ÖZTÜRK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  Prof. Dr. Yüksel ÖZTÜRK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  Prof. Dr. Yüksel ÖZTÜRK
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Pazarlaması hakkındaki kavramları ifade eder.
Pazarlamanın neden önemli olduğunu saptar
Pazarı bölümlendirme ve hedef pazar seçim stratejileri, konumlandırma kavramlarını ifade eder
Pazarlama karması elemanlarını tanımlar





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Cu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Pazarlama Yönetimine Giriş
2. Hafta  Pazarlama ve pazarlama ortamı ile ilgili temel kavramlar
3. Hafta  Hizmetlerin genel karakteristikleri ve sınıflandırılması,
4. Hafta  Pazarlama karması bileşenleri
5. Hafta  Turistik tüketici satın alma davranışları
6. Hafta  Pazarı bölümlendirme ve hedef pazar seçim stratejileri, konumlandırma
7. Hafta   Arasınav
8. Hafta   Turistik ürün ve fiyatlandırma
9. Hafta   Turistik ürün ve fiyatlandırma
10. Hafta  Dağıtım sistemi ve dağıtım kanalı seçim kararları
11. Hafta   Tutundurma karması bileşenleri
12. Hafta   Tutundurma karması bileşenleri
13. Hafta   Pazarlama karması bileşenleri 7 P ve 7C
14. Hafta   Pazarlama karması bileşenleri 7 P ve 7C
15. Hafta   Elektronik ortamda pazarlama uygulamaları.
16. Hafta   Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Uygur, Selma Meydan, Turizm Pazarlaması, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2007. 2) Avcıkurt, Cevdet ve diğerleri, Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P 7C, Değişim Yayınları, İstanbul, 2009. 3) Kotler, Philip Marketing for Hospitality and Tourism, Prentice Hall, 20032 4) Kozak, Nazmi, Hizmet Pazarlaması, Detay, Ankara, 2011.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
6
96
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
2
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Turizmde tüketici davranışı, pazarlama stratejileri ve pazarlama uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
2
Mesleki ve bilimsel etik değerleri kavrar.
3
Çağdaş yönetim teorileri ve yönetim psikolojisi alanında bilgi sahibi olur.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.X
5
Sürdürülebilir turizm gelişim stratejilerini kavrar.
6
Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir.X
7
Turizm alanında analitik düşünme yeteneğine sahip olur.X
8
Turizmde yeni ürün geliştirme ve yenilik yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.X
9
Seyahat işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi hususunda bilgi sahibi olur.X
10
Seyahat işletmelerinde stratejik yönetim ve kalite yönetimi konularında bilgi sahibi olur.X
11
Turizm sektöründe tüketici hakları konusunda bilgi sahibi olur.
12
Seyahat işletmelerinde kurumsallaşma ve yeniden yapılanma konularında detaylı bilgi sahibi olur.
13
Turizmin sosyal, kültürel ve inanç boyutları hakkında bilgi sahibi olur.
14
Girişimcilik ve yenilikçi örgüt kültürleri hakkında bilgi sahibi olur.
15
Turizm işletmelerinin kullanabilecekleri ulusal ve uluslararası yönetim sistemlerin hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
16
Medeniyetler hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
17
Uluslararası seyahat ve turizm işletmeciliği hakkında bilgi sahibi olur, seyahat ve turizm işletmelerinin uluslararasılaşma yollarını kavrar.
18
Seyahat işletmelerinde finansal analiz, yatırım ve kaynak yönetimi yapabilecek şekilde bilgi sahibi olur.
19
Anadolu nun seyahat geçmişi hakkında bilgi sahibi olur.
20
İslam Sanatı hakkında bilgi sahibi olur.