GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI/1120025
Dersin Adı: TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Evren GÜÇER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  Doç. Dr. Evren GÜÇER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  Doç. Dr. Evren GÜÇER
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Turizm olayı ve pazarlama hakkında genel bilgi
Turizmde tüketici davranışları hakkında bilgi
Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri anlamak






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş ve genel çerçevenin çizilmesi
2. Hafta  Turizm olayı hakkında genel bilgi
3. Hafta  Pazarlama hakkında genel bilgi
4. Hafta  Tüketici davranışları hakkında genel bilgi ve tüketici davranışı modeli
5. Hafta  Tüketici davranışlarında kültürel faktörlerin önemi
6. Hafta  Tüketici davranışlarında sosyal faktörlerin önemi
7. Hafta  Tüketici davranışlarında kişisel faktörlerin önemi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Tüketici davranışlarında psikolojik faktörlerin önemi (motivasyon)
10. Hafta  Tüketici davranışlarında psikolojik faktörlerin önemi (algı)
11. Hafta  Tüketici davranışlarında psikolojik faktörlerin önemi (öğrenme)
12. Hafta  Tüketici davranışlarında inanış ve tutumların önemi ve tüketicinin satın alma süreci
13. Hafta  Makale İnceleme
14. Hafta  Makale İnceleme
15. Hafta  Makale İnceleme
16. Hafta  Dönem sonu sınav
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Marketing for Hospitality and Tourism. Yazar: P. Kotler, J.T. Bowen, J.C. Makens. Pearson education. Fifth Edition. Consumer behaviour in tourism. Yazar: S. Horner, J. Swarbrooke. Butterworth-Heinemann. Second Edition.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
6
96
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
2
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Turizmde tüketici davranışı, pazarlama stratejileri ve pazarlama uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
2
Mesleki ve bilimsel etik değerleri kavrar.X
3
Çağdaş yönetim teorileri ve yönetim psikolojisi alanında bilgi sahibi olur.
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.X
5
Sürdürülebilir turizm gelişim stratejilerini kavrar.
6
Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir.X
7
Turizm alanında analitik düşünme yeteneğine sahip olur.X
8
Turizmde yeni ürün geliştirme ve yenilik yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
9
Seyahat işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi hususunda bilgi sahibi olur.X
10
Seyahat işletmelerinde stratejik yönetim ve kalite yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
11
Turizm sektöründe tüketici hakları konusunda bilgi sahibi olur.
12
Seyahat işletmelerinde kurumsallaşma ve yeniden yapılanma konularında detaylı bilgi sahibi olur.
13
Turizmin sosyal, kültürel ve inanç boyutları hakkında bilgi sahibi olur.
14
Girişimcilik ve yenilikçi örgüt kültürleri hakkında bilgi sahibi olur.
15
Turizm işletmelerinin kullanabilecekleri ulusal ve uluslararası yönetim sistemlerin hakkında detaylı bilgi sahibi olur.
16
Medeniyetler hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
17
Uluslararası seyahat ve turizm işletmeciliği hakkında bilgi sahibi olur, seyahat ve turizm işletmelerinin uluslararasılaşma yollarını kavrar.
18
Seyahat işletmelerinde finansal analiz, yatırım ve kaynak yönetimi yapabilecek şekilde bilgi sahibi olur.
19
Anadolu nun seyahat geçmişi hakkında bilgi sahibi olur.
20
İslam Sanatı hakkında bilgi sahibi olur.