GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İNANÇ TURİZMİ/1120027
Dersin Adı: İNANÇ TURİZMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Mehmet Alparslan Küçük
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/makucuk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  Doç. Dr. Mehmet Alparslan Küçük
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Turizm ve dinler hakkında detaylı bilgi sahibi olur.
Turizmin geliştirilmesinde dinlerin önemini kavrar.
Farklı dinleri ve kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim ve diyalog kurar.
Dinlerin ortak özellikleri, kısa tarihçeleri, ilkeleri, inançları, ibadetleri ve mezhepleri hakkında bilgi sahibi olur.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma, ders konularıyla ilgili açıklamalar ve ön bilgiler
2. Hafta  Din, Turizm, İnanç Turizmi Tanımları ve Dinlerin Turizm Anlayışına Genel Bir Bakış
3. Hafta  Kutsal, Mekan ve Kutsal Mekan Tanımları, Kutsal Mekan Anlayışı Ekseninde Turistik Mekanlar
4. Hafta  Hac Kavramı Çerçevesinde İnanç Turizmine Genel Bir Bakış
5. Hafta  Turizm açısından Türkiye’de Yahudilik ve Türkiye’de Yahudiler
6. Hafta  Türkiye’de Yahudiliğe Ait Turistik Unsurlara Genel Bir Bakış-I
7. Hafta  Türkiye’de Yahudiliğe Ait Turistik Unsurlara Genel Bir Bakış-II
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Turizm açısından Türkiye’de Hıristiyanlık ve Türkiye’de Hıristiyanlar
10. Hafta  Türkiye’de Hıristiyanlığa Ait Turistik Unsurlara Genel Bir Bakış-I
11. Hafta  Türkiye’de Hıristiyanlığa Ait Turistik Unsurlara Genel Bir Bakış-II
12. Hafta  Turizm açısından Türkiye’de İslam ve Türkiye’de Müslümanlar
13. Hafta  Türkiye’de İslama Ait Turistik Unsurlara Genel Bir Bakış-I
14. Hafta  Türkiye’de İslama Ait Turistik Unsurlara Genel Bir Bakış-II
15. Hafta  Türkiye’de Turizmin Gelişiminde Dinler arası İlişkilerin Yeri ve Önemi
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mehmet Alparslan Küçük, İnanç Turizmi Açısından Türkiye'de Dinî Mekanlar (Yahudilik-Hıristiyanlık Örneği)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
6
6
36
 Sunu hazırlama
6
6
36
 Sunum
6
5
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
2
5
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Turizmde tüketici davranışı, pazarlama stratejileri ve pazarlama uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.
2
Mesleki ve bilimsel etik değerleri kavrar.X
3
Çağdaş yönetim teorileri ve yönetim psikolojisi alanında bilgi sahibi olur.
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.X
5
Sürdürülebilir turizm gelişim stratejilerini kavrar.
6
Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir.X
7
Turizm alanında analitik düşünme yeteneğine sahip olur.X
8
Turizmde yeni ürün geliştirme ve yenilik yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
9
Seyahat işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi hususunda bilgi sahibi olur.
10
Seyahat işletmelerinde stratejik yönetim ve kalite yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
11
Turizm sektöründe tüketici hakları konusunda bilgi sahibi olur.
12
Seyahat işletmelerinde kurumsallaşma ve yeniden yapılanma konularında detaylı bilgi sahibi olur.
13
Turizmin sosyal, kültürel ve inanç boyutları hakkında bilgi sahibi olur.X
14
Girişimcilik ve yenilikçi örgüt kültürleri hakkında bilgi sahibi olur.
15
Turizm işletmelerinin kullanabilecekleri ulusal ve uluslararası yönetim sistemlerin hakkında detaylı bilgi sahibi olur.
16
Medeniyetler hakkında detaylı bilgiye sahip olur.X
17
Uluslararası seyahat ve turizm işletmeciliği hakkında bilgi sahibi olur, seyahat ve turizm işletmelerinin uluslararasılaşma yollarını kavrar.
18
Seyahat işletmelerinde finansal analiz, yatırım ve kaynak yönetimi yapabilecek şekilde bilgi sahibi olur.
19
Anadolu nun seyahat geçmişi hakkında bilgi sahibi olur.X
20
İslam Sanatı hakkında bilgi sahibi olur.X