GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AÇIK EKONOMİNİN MAKRO TEORİSİ/1110004
Dersin Adı: AÇIK EKONOMİNİN MAKRO TEORİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Hakan Naim ARDOR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ardor
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ardor@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geleneksel makro öğretinin araçları ile Dünya ekonomisinde 1970'lerden itibaren ortaya çıkan olguları anlamak
Ülkeler arası ekonomi politikalarının uyumunu araştırmak
1980 sonrası dünyada ekonomisinde yaşanılan dönüşümün Türkiye'ye etkilerini analiz etmek






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Açık Ekonomi Makro Ekonomi(AEME)'nin önemi: Neden AEME çalışıyoruz?
2. Hafta  GOÜ'lerin globalleşme sürecine katılım nedenleri
3. Hafta  AEME'de Geleneksel Sabit-Fiyat IS/LM Analizi
4. Hafta  AEME'de Geleneksel Sabit-Fiyat IS/LM Analizi
5. Hafta  AEME'de Geleneksel Sabit-Fiyat IS/LM Analizi: Mundell(1963)-Fleming (1962) Model
6. Hafta  Mundell(1963)-Fleming (1962) Model
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Mundell(1963)-Fleming (1962) Model'in değiştirilmesi
9. Hafta  Mundell(1963)-Fleming (1962) Model'in değiştirilmesi:Ödemeler Bilançosu Etkisi
10. Hafta  Döviz Kuru Beklentileri
11. Hafta  Döviz Kuru Beklentileri: Rasyonel Beklentiler Altında
12. Hafta  Döviz Kurunun Arz Yönlü Etkileri
13. Hafta  Döviz Kurunun Arz Yönlü Etkileri: Değişen Uluslararası Mal Fiyatları ve bunun makro ekonomideki etkileri
14. Hafta  AEME'de AS/AD Analizi
15. Hafta  AEME'de AS/AD Analizi
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  William M. Scarth (1988), Macroeconomics, HBJ Pub., Toronto. Laurence S. Copeland (1994), Exchange Rates and International Finance, II.Edition, Addison-Wesley Pub. Co., Cornwall. Frederick Mishkin (2007), Monetary Policy Strategy.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
25
25
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
25
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası İktisat alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal bilgilere sahip olmaX
2
Dış Ticaret teorileri, dünya ticaretinin kural, kurum ve işleyişi ve uluslararası sermaye hareketlerinin etkileri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmaX
3
İktisat bilimi ile diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavramaX
4
İktisat ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamalı bilgileri kullanabilmeX
5
Araştırma yöntemlerini kullanarak ekonomi alanındaki sorunlara karşı çözüm önerileri geliştirmeX
6
Bilgi birikimini ve problem çözme yeteneğini paylaşmak için bilgi teknolojileri ve temel bilgisayar programlarını ileri düzeyde kullanma tecrübesine sahip olmaX
7
Bir yabancı dili kullanarak meslektaşları ile iletişim kurabilmeX
8
Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde ekonomik ve toplumsal olayları yorumlayabilme ve yenilikçi fikirlere açık olmaX
9
Farklı iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmaX
10
Bilgi birikimini araştırma projelerinde kullanmak için takım çalışmasına uyumlu olmaX
11
İktisat alanında uzmanlık gerektiren konularda bağımsız olarak çalışabilmeX
12
İktisadi verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmaX
13
Karmaşık İktisadi sorunlar karşısında sorumluluk alarak liderlik yeteneğini kullanabilmeX