GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYE EKONOMİSİ/2100045
Dersin Adı: TÜRKİYE EKONOMİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. İbrahim TOKATLIOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/tokatli
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tokatli@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğreniciler Türkiye ekonomisi hakkında genel bilgiye sahip olacaklardır
Türkiye ekonomi politikaları incelenecektir
Öğrenciler Türkiye ekonomisi alanındaki sorunlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Osmanlı'dan kalan miras, Kuruluş dönemi iktisat politikaları: 1923-30
2. Hafta  Devletçilik dönemi: 1930-38, İkinci Dünya Savaşı dönemi: 1938-45
3. Hafta  Yeni devletçilik ve DP dönemi: 1945-60
4. Hafta  Kalkınma Planları Dönemi: 1960-80
5. Hafta  24 Ocak Kararları ve iktisadi dönüşüm, küresel ekonomiye entegrasyon dönemi
6. Hafta  Kısa vadeli sermaye hareketleri ve 1994 krizi, dezenflasyon politikaları ve 2001 krizi
7. Hafta  Güçlü Ekonomiye Geçiş Programı, 2000 sonrası Türkiye ekonomisi ve 2008 krizi
8. Hafta  Cari açık sorunu
9. Hafta  Tarım sektörünün yapısı ve sorunları
10. Hafta  İşgücü piyasasının yapısı ve sorunları
11. Hafta  Bankacılık sektöründeki gelişmeler
12. Hafta  Kayıtdışı ekonomi
13. Hafta  Maliye politikaları
14. Hafta  Gelir dağılımı ve yoksulluk
15. Hafta  İşsizlik ve enflasyon sorunu analizi
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kepenek, Yakup ve Nurhan Yentürk, (2005), Türkiye Ekonomisi Şahin, Hüseyin, (1997), Türkiye Ekonomisi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
15
2
30
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
13
13
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İktisat Teorisi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal bilgilere sahip olmaX
2
İktisat ile ilgili temel kavramlar, bu kavramlar arasındaki ilişkiler ve makro ve mikro iktisat teorileri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmaX
3
İktisat bilimi ile diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavramaX
4
İktisat ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamalı bilgileri kullanabilmeX
5
Araştırma yöntemlerini kullanarak ekonomi alanındaki sorunlara karşı çözüm önerileri geliştirmeX
6
Bilgi birikimini ve problem çözme yeteneğini paylaşmak için bilgi teknolojileri ve temel bilgisayar programlarını ileri düzeyde kullanma tecrübesine sahip olmaX
7
Bir yabancı dili kullanarak meslektaşları ile iletişim kurabilmeX
8
Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde ekonomik ve toplumsal olayları yorumlayabilme ve yenilikçi fikirlere açık olmaX
9
Farklı iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmaX
10
Bilgi birikimini araştırma projelerinde kullanmak için takım çalışmasına uyumlu olmaX
11
İktisat alanında uzmanlık gerektiren konularda bağımsız olarak çalışabilmeX
12
İktisadi verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmaX
13
Karmaşık İktisadi sorunlar karşısında sorumluluk alarak liderlik yeteneğini kullanabilmeX