GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OYUN TEORİSİ/2100051
Dersin Adı: OYUN TEORİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Fahriye ÖZTÜRK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fahriye@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Oyun teorisi ve iktisadi uygulamalarının öğrenilmesi








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: Karar Kuramları
2. Hafta  Oyun Teorisi: Temel Kavramlar
3. Hafta  Oyun Teorisi: Temel Kavramlar (Devam)
4. Hafta  Oyun problemlerinin Çözümü (Sıfır Toplamlı oyunlar)
5. Hafta  Oyun problemlerinin Çözümü (Sıfır Toplamlı oyunlar)(Devam)
6. Hafta  Oyun problemlerinin Çözümü (Sıfır Toplamlı oyunlar)(Devam)
7. Hafta  Oyun Problemlerinin Çözümü (Sıfır toplamlı olmayan oyunlar)
8. Hafta  Oyun Problemlerinin Çözümü (Sıfır toplamlı olmayan oyunlar) (Devam)
9. Hafta  Bayesyen Oyunlar
10. Hafta  Bayesyen Oyunlar (Devam)
11. Hafta  Oyun Teorisinin İktisadi uygulamaları
12. Hafta  Oyun Teorisinin İktisadi uygulamaları (Devam)
13. Hafta  Oyun Teorisinin İktisadi uygulamaları (Devam)
14. Hafta  Oyun Teorisinin İktisadi uygulamaları (Devam)
15. Hafta  Oyun Teorisinin İktisadi uygulamaları (Devam)
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ders Notları -R.GIBBONS, "A primer in Game Theory", Harvester Wheatsheaf, 1992. (US edition is called "Game theory for Applied Economists"). -H.S. BIERMAN and L. FERNÁNDEZ, "Game Theory with Economic Applications", 2nd Edition, Addison Wesley, 1998 -P. DUTTA, "Strategies and Games", The MIT Press, Cambridge, MA, 1998 -David Kreps, A Course in Microeconomic Theory, 1990, Harvester. - H. WIESE "Entscheidungs- und Spieltheorie", Springer Verlag, Berlin Heidelberg Viena, 2002.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
3
39
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
3
24
 Diğer
7
2
14
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İktisat Teorisi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal bilgilere sahip olmaX
2
İktisat ile ilgili temel kavramlar, bu kavramlar arasındaki ilişkiler ve makro ve mikro iktisat teorileri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmaX
3
İktisat bilimi ile diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavramaX
4
İktisat ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamalı bilgileri kullanabilmeX
5
Araştırma yöntemlerini kullanarak ekonomi alanındaki sorunlara karşı çözüm önerileri geliştirmeX
6
Bilgi birikimini ve problem çözme yeteneğini paylaşmak için bilgi teknolojileri ve temel bilgisayar programlarını ileri düzeyde kullanma tecrübesine sahip olmaX
7
Bir yabancı dili kullanarak meslektaşları ile iletişim kurabilme
8
Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde ekonomik ve toplumsal olayları yorumlayabilme ve yenilikçi fikirlere açık olmaX
9
Farklı iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmaX
10
Bilgi birikimini araştırma projelerinde kullanmak için takım çalışmasına uyumlu olmaX
11
İktisat alanında uzmanlık gerektiren konularda bağımsız olarak çalışabilmeX
12
İktisadi verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmaX
13
Karmaşık İktisadi sorunlar karşısında sorumluluk alarak liderlik yeteneğini kullanabilmeX