GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PARA TEORİSİ/1100045
Dersin Adı: PARA TEORİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Selahattin Togay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/stogay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  stogay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Para teorosi ve para politikasının teorik arka planı anlama.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Para talebi teorisi-1: Geleneksel ve Keynesyen para talebi teorisi
2. Hafta  Para talebi teorisi-2: (Portföy Teorileri); Makroekonomik Portföy Teorisi, Friedman'ın Yeni Miktar Teorisi
3. Hafta  Para arzı teorisi
4. Hafta  Faiz teorisi
5. Hafta  Döviz kurunun belirlenmesi
6. Hafta  Makroekonomik denge
7. Hafta  Parasal aktarma mekanizması
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Enflasyon ve Para
10. Hafta  Para ve maliye politikası arasındaki etkileşim
11. Hafta  Para politikası teorisi
12. Hafta  Para politikası stratejileri-1; Parasal kontrol ve döviz kuruna dayalı stratejiler
13. Hafta  Para politikası stratejileri-2: Enflasyon hedeflemesi
14. Hafta  Geleneksel ve Keynesyen Teoride para politikasının etkinliği
15. Hafta  Yeni Klasik ve Yeni Keynesyen Teoride para politikasının etkinliği
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bofinger, P.(2001),"Monetary Policy", Oxford University Press. "Monetary Economics", B.McCallum "Monetary Economics", M.K.Lewis, P.D.Mizen Mishkin, Frederic (2009) The Economics of Money, Banking and Financial Markets, Pearson. ”Essentials of Monetary and Fiscal Economics”, C.Jain, I. Tomic,Graceway Publishing,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
4
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
13
13
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
12
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İktisat Teorisi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal bilgilere sahip olmaX
2
İktisat ile ilgili temel kavramlar, bu kavramlar arasındaki ilişkiler ve makro ve mikro iktisat teorileri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmaX
3
İktisat bilimi ile diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavramaX
4
İktisat ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamalı bilgileri kullanabilmeX
5
Araştırma yöntemlerini kullanarak ekonomi alanındaki sorunlara karşı çözüm önerileri geliştirmeX
6
Bilgi birikimini ve problem çözme yeteneğini paylaşmak için bilgi teknolojileri ve temel bilgisayar programlarını ileri düzeyde kullanma tecrübesine sahip olmaX
7
Bir yabancı dili kullanarak meslektaşları ile iletişim kurabilmeX
8
Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde ekonomik ve toplumsal olayları yorumlayabilme ve yenilikçi fikirlere açık olmaX
9
Farklı iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmaX
10
Bilgi birikimini araştırma projelerinde kullanmak için takım çalışmasına uyumlu olmaX
11
İktisat alanında uzmanlık gerektiren konularda bağımsız olarak çalışabilmeX
12
İktisadi verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmaX
13
Karmaşık İktisadi sorunlar karşısında sorumluluk alarak liderlik yeteneğini kullanabilmeX