GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MALİ PİYASALARDA RİSK YÖNETİMİ/7700042
Dersin Adı: MALİ PİYASALARDA RİSK YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. Seher Nur Sülkü
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   websitem.gazi.edu.tr/site/nursulku
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   nursulku@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersin amacı finansal sistemler ve ürünlerin maruz kaldığı riskleri tanımlamak ve söz konusu risklerin ölçüm yöntemlerini tanıtmaktır.
Bu risk ölçüm yöntemleri ile elde edilen sonuçların yorumlanması bilgisini katılımcılara kazandırmak da amaçlanmıştır.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   7700050 Finans Matematiği
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Risk nedir? Tanımlar ve temel kavramlar
2. Hafta   Risk yönetiminin gelişimi
3. Hafta   Risk çeşitleri, finansal riskler
4. Hafta   Finansal ürünler: kavram ve tanımlar
5. Hafta   Finansal piyasalar, işlevleri ve temel özellikleri
6. Hafta   Paranın değeri ve finansal risk ölçümü
7. Hafta   Risk altındaki değer: Varlıklara yatırım, getiri ve risk değerlendirmesi
8. Hafta   Vize
9. Hafta   Finansal pazar riski: Tahvil, bono ve hisse senetleri değeri
10. Hafta   Black-Schole modeli ve uygulamaları
11. Hafta   Belirsizlik altında portföy yönetimi
12. Hafta   Risk yönetimi yöntem ve modelleri
13. Hafta   Risk yönetimi yöntem ve modelleri
14. Hafta   Risk yönetimi ile ilgili laboratuar uygulaması
15. Hafta   Risk yönetimi ile ilgili laboratuar uygulaması
16. Hafta   Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   *Value at Risk, the New Benchmark for Controlling Market Risk, Philippe Jorion, 1997, Irwin Professional Pub, Chicago. *Riske Maruz Değer Hesaplama Yöntemleri; Hasan Şahin, 2004, Turhan Yayınevi. *Finansal Risk Analizine Giriş; Aşır Genç, Melih Bektaş, Nuri Çelik, 2008, Konya. *Implementing Value at Risk; Philip Best,1998, John Wiley & Sons. *Financial Economics (2nd Edition); Zvi Bodie, Robert Merton, David Cleeton, 2009, Prentice Hall Series in Finance.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
   yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
10
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
12
2
24
 Sunu hazırlama
12
2
24
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri alanında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
3
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun ekonometrik ve istatistik yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
4
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
5
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
6
İleri düzeyde ekonometri ve istatistik paket programlarını kullanabilme.X
7
İş hayatında bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
8
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
9
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
10
Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X