GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ MAKRO İKTİSAT/2080046
Dersin Adı: İLERİ MAKRO İKTİSAT
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Alpaslan Akçoraoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/akcora
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  akcora@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İleri makroiktisat teorilerini öğrenir.
İleri makroiktisat analiz yöntemlerini öğrenir.
İleri makroiktisat alanındaki ekonometrik uygulamaları öğrenir.
İleri makroiktisat alanındaki matematiksel ve kantitatif teknikleri öğrenir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yeni Klasik Makroiktisat I
2. Hafta  Yeni Klasik Makroiktisat II
3. Hafta  Yeni Klasik Makroiktisat III
4. Hafta  Yeni Keynesyen Makroiktisat ve Dinamik Stokastik Denge DSGE)Modelleri I
5. Hafta  Yeni Keynesyen Makroiktisat ve Dinamik Stokastik Genel Denge DSGE)Modelleri II
6. Hafta  Yeni Keynesyen Makroiktisat ve Dinamik Stokastik Genel Denge DSGE)Modelleri III
7. Hafta  Yeni Keynesyen Makroiktisat ve Dinamik Stokastik Genel Denge (DSGE)Modelleri IV
8. Hafta  VİZE
9. Hafta  Enflasyon ve Para Politikası I
10. Hafta  Enflasyon ve Para Politikası II
11. Hafta  İçiçe Geçmiş Nesiller (OLG) Modelleri ve Neoklasik Büyüme Teorisi I
12. Hafta  İçiçe Geçmiş Nesiller (OLG) Modelleri ve Neoklasik Büyüme Teorisi II
13. Hafta  İçiçe Geçmiş Nesiller (OLG) Modelleri ve Neoklasik Büyüme Teorisi III
14. Hafta  İçiçe Geçmiş Nesiller (OLG) Modelleri ve Neoklasik Büyüme Teorisi IV
15. Hafta  Bütçe Açıkları ve Maliye Politikası
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  David Romer, 2011, "Advanced Macroeconomics 4ed", McGraw-Hill/Irwin Ben J. Heidjra and F. Van Der Ploeg, 2002, "Foundations of Modern Macroeconomics", OUP Oxford
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
6
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
10
40
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri alanında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
3
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun ekonometrik ve istatistik yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
4
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
5
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
6
İleri düzeyde ekonometri ve istatistik paket programlarını kullanabilme.X
7
İş hayatında bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
8
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
9
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.
10
Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.