GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OYUN KURAMI/4080047
Dersin Adı: OYUN KURAMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Sibel ATAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sduman
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sduman@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Oyun teorisini teknik olarak tanır, başta ekonomi alanı olmak üzere değişik alanlara nasıl uygulanabileceğini bilir.
Karar verme süreçlerinin bilimsel düzeyde anlar, oyun teorisinin ilgi alanını bilir.
Oyun kuramı ve strateji oyunlarının gerçek hayattaki birçok etkileşimi modellemede nasıl kullanılabileceğini bilir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Normal Biçimli
2. Hafta  Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Başat-altı Stratejiler
3. Hafta  Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Nash Dengesi
4. Hafta  Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Karma Stratejiler
5. Hafta  Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Uygulamalar
6. Hafta  Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Uygulamalar
7. Hafta  Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: Oyun Ağacı Kavramı
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: Yayvan Biçimli Oyunlar
10. Hafta  Tümel Bilgiye DayalıDinamik Oyunlar: Alt Oyunlarda Nash Dengesi
11. Hafta  Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: İki Aşamalı ve Yinelenen Oyunlar
12. Hafta  Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: Pazarlık Modelleri
13. Hafta  İşbirlikçi Oyunlar
14. Hafta  Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik ve İşbirlikçi Oyunlar: Uygulamalar
15. Hafta  Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik ve İşbirlikçi Oyunlar: Uygulamalar
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Oyun Teorisi , Çatışma ve Anlaşmanın Matematiksel Modelleri Khalik G. Guseinov, Emrah Akyar, Serkan A. Düzce Mart 2010 / 304 Syf.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
20
40
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
20
40
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri alanında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
3
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun ekonometrik ve istatistik yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
4
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
5
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
6
İleri düzeyde ekonometri ve istatistik paket programlarını kullanabilme.X
7
İş hayatında bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
8
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
9
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
10
Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X