GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EKONOMETRİK TEORİ/2080053
Dersin Adı: EKONOMETRİK TEORİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Seher Nur Sülkü
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nursulku
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nursulku@gazi.edu.tr, sehernursulku@alum.bu.edu
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yapılan regresyon tahminlerinde elde edilen tahmin edicilerin anlamlılık testlerini yapar.
Regresyon tahminlerde tahmin edicilerin en iyi sapmasız özellikliklerini ortadan kaldıran sorunları inceler.
Elde edilen kantitatif sonuçlar için, iktisat teorisi çerçevesinde politika önerileri ve yorumlar geliştirir.
Maksimum olabilirlik yöntemi (maximuliklehood) ile regresyon analizleri yapar.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Tahta kullanımı ve power point sunumları ile Ders
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Temel Ekonometri
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  ÇOK DEĞİŞKENLİ REGRESYON MODELİ: Varsayımlar ve Uygulamalar
2. Hafta  ÇOK DEĞİŞKENLİ REGRESYON MODELİ: Varsayımların Ekonometrik Testler ile Kontrolü ve Sağlanmaması halinde Düzeltilmesi
3. Hafta  Uzun önem ilişkinin Modellenmesi: Kointegrasyon Modelleri
4. Hafta  Eviews uygulamaları
5. Hafta  Oynaklık ve Korelasyonun Modellenmesi: ARCH, GARCH Modelleri
6. Hafta  Kaos Nedir? Kaosu Modelleme
7. Hafta  Eviews uygulamaları
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Ençok Olabilirlik Yöntemi
10. Hafta  Panel Veri ile Regresyon: Sabit Etkiler Modeli
11. Hafta  Panel Veri ile Regresyon: Rassal Etkiler Modeli
12. Hafta  Hausman Testi ve Panel Veri Eviews uygulamaları
13. Hafta  İkili Değişkenlerin ve Yapısal Değişim Analizinin İncelenmesi
14. Hafta  İkili Bağımlı Değişken ile Regeresyon: Probit ve Logit Regresyon
15. Hafta  İkili Bağımlı Değişken ile Regeresyon: Probit ve Logit Modellerde Tahmin ve Sonuç Çıkarma
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Sülkü, Seher Nur (2016), Ekonometrik Teori, Gazi Kitabevi Chris Brooks (2008)Introductory Econometrics for Finance, 2nd Ed, Camnridge University Press. Ekonometriye Giriş, Çeviren: Bedriye Saraçoğlu, Efil Yayınevi, Ankara. Gujarati, Damodar (2009), Temel Ekonometri, Çev. Ü. Şenesen ve G. G. Şenesen, Literatür Yayıncılık, İstanbul. Stock, J. H. and M. W. Watson (2011), Ekonometriye Giriş, Çeviren: Bedriye Saraçoğlu, Efil Yayınevi, Ankara. Wooldridge, Jeffrey M. (2011), Econometric Analysis of Cross Section and Panel Data, MIT Press.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Problem çözümü / tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Hayır
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
35
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
12
2
24
 Sunu hazırlama
12
2
24
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri alanında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
3
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun ekonometrik ve istatistik yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
4
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
5
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
6
İleri düzeyde ekonometri ve istatistik paket programlarını kullanabilme.X
7
İş hayatında bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
8
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
9
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.
10
Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.