GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DOĞRUSAL OLMAYAN MODELLER/1080068
Dersin Adı: DOĞRUSAL OLMAYAN MODELLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Sezgin Aksoy
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/asezgin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asezgin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Doğrusal olmayan zaman serisi yöntemlerinin öğretilmesi
Ekonomik göstergelerdeki doğrusal olmayan yapının modellenmesi ve uygulama







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Matematiksel İstatistik ve Zaman Serileri Analizi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Matrisler
2. Hafta  Çok Değişkenli Normal Dağılım
3. Hafta  Doğrusal Modeller-Teori
4. Hafta  Doğrusal Modeller-Tahmin
5. Hafta  Doğrusal Olmayan Modeller: Modelin genel Yapısı
6. Hafta  Parametre Tahmin Yöntemleri: Doğrusal Olmayan EKK
7. Hafta  Gauss-Newton Yöntemi ve Newton-Raphson Yöntemi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Labaratuvar Uygulaması
10. Hafta  İstatistiksel Özellikler
11. Hafta  Genelleştirilmiş EKKK
12. Hafta  Otokorelasyon Hata Terimli Doğrusal Olmayan Modellerde Parametre Tahmini: İki Aşamalı Tahmin Yöntemi
13. Hafta  Otokorelasyon Hata Terimli Doğrusal Olmayan Modellerde Parametre Tahmini: İki Aşamalı Tahmin Yöntemi
14. Hafta  Koşullu EKK Yöntemi
15. Hafta  Doğrusal Olmayan Yapının Testi: BDS Test
16. Hafta  Uygulama
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Judge G. and etc. (1988), Introduction to the Theory and Practice of Econometrics 2. Graybill, F. A. (1976), Theory and Application of the Linear Model 3. Gallant, A. R. (1987), Nonlinear Statistical Models 4. Seber, G. A. and C. J. Wild (1988), Nonlinear Regression
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
2
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
15
1
15
 Okuma Faaliyetleri
15
1
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
9
2
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
12
3
36
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri alanında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
3
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun ekonometrik ve istatistik yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
4
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
5
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.
6
İleri düzeyde ekonometri ve istatistik paket programlarını kullanabilme.
7
İş hayatında bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.
8
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.
9
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.
10
Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.