GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİNAMİK ANALİZ/1080067
Dersin Adı: DİNAMİK ANALİZ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Atilla GÖKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~atilla
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  atilla@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İktisadi modellerde zaman kavramını öğrenebilecektir.
Sürekli dinamik modelleri öğrenebilecektir.
Kesikli dinamik modelleri öğrenebilecektir.
Birinci-Sıra Fark Denklemlerini ve iktisadi uygulamalarını öğrenebilecektir.
İkinci-Sıra Fark Denklemlerini ve iktisadi uygulamalarını öğrenebilecektir.
Eşanlı fark denklemleri ve iktisadi uygulamalarını öğrenebilecektir.
Kapalı ekonomi dinamiklerini öğrenebilecektir.
Açık ekonomi dinamiklerini öğrenebilecektir.
Esnek döviz kuru içeren dinamik modelleri öğrenebilecektir.
Enflasyon-işsizlik dinamiklerini öğrenebilecektir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş, zaman kavramı, farklar ve tanımlar
2. Hafta  Sürekli dinamik sistemler
3. Hafta  Sürekli dinamik sistemler-devam ve uygulamalar
4. Hafta  Kesikli dinamik sistemler
5. Hafta  Birinci-Sıra Fark Denklemleri
6. Hafta  Örümcek ağı modeli, fiyat beklentileri modeli, çarpan-hızlandıran modeli
7. Hafta  İkinci-Sıra Fark Denklemleri
8. Hafta  Goodwin’in gecikmeli fiyat içeren modelleri, dinamik makro modeller
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  İki piyasalı örümcek ağı modelleri, rekabetçi dengeler
11. Hafta  Eşanlı fark denklemleri ve iktisadi uygulamaları
12. Hafta  Kapalı ekonomi dinamikleri
13. Hafta  Açık ekonomi dinamikleri
14. Hafta  Esnek döviz kuru içeren dinamik modeller
15. Hafta  Enflasyon-işsizlik dinamikleri
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -GANDOLFO, G. (1980) Dinamik İktisadi Analizin Temel Yöntemleri. CHIANG, A.C. (1999) Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri. - SHONE R. (2009) Dinamik İktisadi Çözümleme.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama, Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Hayır
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
14
2
28
 Sunu hazırlama
14
2
28
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
2
28
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
198
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri alanında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
3
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun ekonometrik ve istatistik yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
4
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
5
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
6
İleri düzeyde ekonometri ve istatistik paket programlarını kullanabilme.X
7
İş hayatında bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
8
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
9
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
10
Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X