GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOK DEĞİŞKENLİ ZAMAN SERİSİ ANALİZLERİ/7700056
Dersin Adı: ÇOK DEĞİŞKENLİ ZAMAN SERİSİ ANALİZLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Yeliz Yalçın
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yyeliz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yyeliz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Durağan olmayan zaman serileri için ekonometrik analizlerin yapılabilmesi
Ekonometrik modellerle öngörü yapmak







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Temel İstatistik
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel Kavramlar: Uzun dönem denge ilişkileri, Denge ve dinamik modellerin tanımlanması
2. Hafta  Stokastik süreçler ve zaman serisi modelleri
3. Hafta  Olasılıkta ve dağılımda yakınsama, Dışsallık, deterministik trend fonksiyonları, Monte Carlo simulasyonları
4. Hafta  Doğrusal dönüşümler
5. Hafta  Hata düzeltme ve dinamik regresyonda uzun dönem ilişki
6. Hafta  Bütünleşik süreçlerin özelikleri
7. Hafta  Birim kök için testler: Standart ADF
8. Hafta  Birim kök için testler: Yapısal Kırılmalı Testler
9. Hafta  Eş Bütünlerşme Kavramı
10. Hafta  Eş Bütünleşme İçin Engle-Granger Yaklaşımı
11. Hafta  Dinamik Modellerde Eş-Bütünleşme
12. Hafta  Eş-Bütünleşme ve Hata Düzeltme Modeli
13. Hafta  Denklem sisteminde Eş Bütünleşme
14. Hafta  Sistemde eş-bütünleşmiş vektörlerin Tahmini
15. Hafta  Bilgisayar uygulaması
16. Hafta  Bilgisayar uygulaması
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Banerjee A., Dolado J, Galbraith J. W. ve Hendry D. F, Co-integration, Error Correction, and The Econometric Analysis of Non-satationary Data, Oxford Unuversity Pres, 1993 2. Charemza W. W. ve Deadman D. F., New Directions in Econometric Practice, Edward Elgar, 1999
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
13
3
39
 Okuma Faaliyetleri
13
2
26
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri alanında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
3
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun ekonometrik ve istatistik yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
4
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
5
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
6
İleri düzeyde ekonometri ve istatistik paket programlarını kullanabilme.X
7
İş hayatında bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.
8
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.
9
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.
10
Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.