GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİNANS MATEMATİĞİ/7700050
Dersin Adı: FİNANS MATEMATİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Seher Nur Sülkü
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/nursulku
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nursulku@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersin amacı öğrencilerine finansal matematiğin temellerini kavratmaktır.
Finansal sektörde istihdam edilmeyi isteyen öğrencilerimiz matematiksel tekniklerin bu alana uygulanışı pratiğini kazanır.
Dersimizde temel olarak para ve paranın değeri kavramı üzerinde durularak çeşitli finansal ürünlerin fiyatlandırılmalarındaki matematik öğretilir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  8700056 Mali Piyasalarda Risk Yönetimi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Paranın Zaman değeri: Para- Zaman İlişkisi, Temel Tanım ve Kavramlar
2. Hafta  Faiz Nedir? Enflasyon, nominal ve reel faiz arasındaki ilişki
3. Hafta  Paranın bugünkü ve Gelecekteki Değeri:Basit Faiz hesaplamaları
4. Hafta  İskonto hesaplamaları
5. Hafta  Bileşik Faiz Hesapları
6. Hafta  Ödemeler Serisi: Düzenli Aralıklarla Yapılan Sonsuz Sayıdaki Ödemeler Serisi (Perpetuity)
7. Hafta  Ödemeler Serisi:Belli Bir Süre İçin Düzenli Aralıklarla Yapılan Eşit Ödemeler Anuiteler
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Menkul Kıymetlerin Matematiği
10. Hafta  Hazine Bonoları
11. Hafta  Tahviller: Kuponlu ve kuponsuz tahviller
12. Hafta  Hisse Senedi Matematiği
13. Hafta  Farklı Durumlarda Hisse Senedi Değerlemesi
14. Hafta  Uygulamalar
15. Hafta  Uygulamalar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Financial Economics (2nd Edition); Zvi Bodie, Robert Merton, David Cleeton, 2009, Prentice Hall Series in Finance. Banka ve Finans Matematiği; Beşir Topaloğlu, Mehmet Maşuk Fidan, Beta Yayınevi, 2010.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
15
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
55
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
45
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
12
2
24
 Sunu hazırlama
12
2
24
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri alanında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
3
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun ekonometrik ve istatistik yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
4
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
5
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
6
İleri düzeyde ekonometri ve istatistik paket programlarını kullanabilme.
7
İş hayatında bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
8
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
9
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.
10
Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.