GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
RİSK ÖLÇÜM VE ANALİZİ/7700007
Dersin Adı: RİSK ÖLÇÜM VE ANALİZİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Funda YURDAKUL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~funday
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  funday@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel ve İleri Düzey Risk Analizi Yöntemlerini Öğrenir.
İhtiyaç Duyulan Risk Ölçüm ve Öngörülerini Gerçekleştirir.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Riskin Tanımı ve Çeşitleri-Sistematik ve Sistematik Olmayan Risk
2. Hafta  Risk Ölçüm Teknikleri ve Riske Maruz Değer Modelleri(RMD)
3. Hafta  Risk Ölçümünde Parametrik Yöntemler
4. Hafta  Risk Ölçümünde Parametrik Yöntemler: Oynaklık Modelleri
5. Hafta  Monte-Carlo Yöntemleri-Stress Testi
6. Hafta  Riskler ve Krizler
7. Hafta  Finansal kriz modelleri
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Bankacılıkta Stress Testleri ve Uygulamaları
10. Hafta  Finansal Krizlerde Ekonometrik Modeller (Logit-Probit modeller ve Türevleri)
11. Hafta  Finansal Krizlerde Ekonometrik Modeller (Logit-Probit modeller ve Türevleri)
12. Hafta  Kırılganlıkların Analizi- (Reel sektör)
13. Hafta  Kırılganlıkların analizi- (Finans sektörü)
14. Hafta  Spekülatif Baskı Endeksi-Hesabı-Yorumu
15. Hafta  Finansal Kırılganlık Endeksi-Hesabı-Yorumu
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ekonometriye Giriş - James H. Stock ve Mark W. Watson Çeviren. Prof.Dr.Bedriye Saraçoğlu. ”Finansal Kurumlar ve Piyasalar”, Prof.Dr. İlker Parasız. “Bankacılıkta Risk Yönetimi ve Sermaye Yeterliliği”, Ayhan Altıntaş. “Sermaye Piyasası Yatırım Araçları ve Analizi”, Prof. Dr. Ahmet Amsoy, Dr.Cihan Tanrıöven.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Hayır
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
60
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri alanında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
3
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun ekonometrik ve istatistik yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
4
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
5
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
6
İleri düzeyde ekonometri ve istatistik paket programlarını kullanabilme.X
7
İş hayatında bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
8
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
9
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.
10
Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.