GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ EKONOMETRİK YÖNTEMLER II/2080004
Dersin Adı: İLERİ EKONOMETRİK YÖNTEMLER II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Nükhet Doğan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nukhed
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nukhed@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İleri Düzey Ekonometrik Tahmin ve Öngörü Yöntemlerini Öğrenir.
Güncel Ampirik Çalışmaların Yöntem ve Sonuçlarını Yorumlayabilir.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Ekonometri I ve Ekonometri II
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Doğrusal Olmayan Regresyon Fonksiyonları ve Bağımsız Değişkenler Arasındaki Etkileşimler
2. Hafta  Regresyonun İçsel ve Dışsal Geçerliliği
3. Hafta  Panel Veri Analizi: Sabit Etkiler Tahmincisi
4. Hafta  Panel Veri Analizi: Rassal Etkiler Tahmincisi
5. Hafta  İkili Bağımlı Değişken ile Regresyon: Tobit Model, Budanmış Regresyon
6. Hafta  İkili Bağımlı Değişken ile Regresyon: Logit ve Probit Modelin Uzantıları
7. Hafta  Araç Değişkenler Regresyonu
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Eşanlı Denklem Modellerine Giriş
10. Hafta  Eşanlı Denklem Modelleri: Tahmin Yöntemleri
11. Hafta  Eşanlı Denklem Modellerinde Kullanılan Test İstatistikleri
12. Hafta  Simülasyon Teknikleri
13. Hafta  Durağanlık ve Birim Kök Kavramı
14. Hafta  Zaman Serileri Regresyonu
15. Hafta  Zaman Serileri için Öngörü Teknikleri
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - J.H. Stock, M.W. Watson (2011) Ekonometriye Giriş. Çev. B. Saraçoğlu. - D. Gujarati Temel Ekonometri, Literatür Yayıncılık, İstanbul 2001. - Koutsayiannis A. Ekonometri Kuramı, Verso Yayıncılık 1987 - Wooldridge Jeffrey, Introductory Econometrics: A Modern Approach, 4.Edition, 2009. - Studenmund, A. H. Using Econometrics: A Practical Guide, Addison Wesley, Boston 2001. - Griffits, William E. R. Carter Hill; G.G. Judge, Learning and Practicing Econometrics, John Wiley, 1993.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
60
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
 Okuma Faaliyetleri
14
6
84
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri alanında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
3
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun ekonometrik ve istatistik yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
4
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
5
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
6
İleri düzeyde ekonometri ve istatistik paket programlarını kullanabilme.X
7
İş hayatında bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
8
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
9
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.
10
Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.