GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AB DE İSTİHDAM POLİTİKALARI/2070050
Dersin Adı: AB DE İSTİHDAM POLİTİKALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Yücel UYANIK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yuyanik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yuyanik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
AB genelinde ve AB üyesi ülkeler bazında istihdam politikalarının mukayeseli olarak analiz edilebilmesi








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Avrupa İstihdam Stratejisi’nin tarihsel gelişimi
2. Hafta  Beyaz Kitap: “Büyüme, Rekabet Gücü ve İstihdam”
3. Hafta  Amsterdam Antlaşması
4. Hafta  Lüksembourg Süreci : İstihdam Klavuz İlkeleri, Ulusal Eylem Planı, Ortak İstihdam Raporu, Tavsiyeler
5. Hafta  Lizbon Zirvesi ve Birliğin yeni stratejik hedefi
6. Hafta  Açık Koordinasyon Metodu
7. Hafta  Stockholm Avrupa Konseyi
8. Hafta  Barselona Zirvesi
9. Hafta  Yeni Avrupa İstihdam Stratejisi
10. Hafta  Avrupa İstihdam Stratejisi’nin dört temel ekseni: İstihdam edilebilirlik, uyum yeteneği, girişimcilik, fırsat eşitliği
11. Hafta  AB 15 Ülkelerinin işgücü piyasalarının incelenmesi
12. Hafta  AB 10 Ülkelerinin işgücü piyasalarının incelenmesi
13. Hafta  Türkiye’nin AİS’ye dahil olma çalışmaları
14. Hafta  AİS’ye uyum sürecinde karşılaşılabilecek sorunlar ve çözüm önerileri
15. Hafta  İstihdam Durum Raporu, Ortak Değerlendirme Belgesi (JAP), Sosyal İçerme Ortak Zaptı (JIM)
16. Hafta  İlerleme Raporları ve İlerleme Raporları çerçevesinde Türkiye’nin sosyal politika ve istihdam konusunda değerlendirilmesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - GÜLMEZ, Mesut. Avrupa Birliği’nde Sosyal Politika, Türkiye-AB Sendikal Koordinasyon Komisyonu Yayınları, Ankara 2003. - KARLUK, Rıdvan. Avrupa Birl
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
2
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
15
2
30
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerin kullanımında, bilgiyi işlemede toplumsal boyutu gözetebilme.X
2
Sosyal politika alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme.X
3
Türkçe’nin yazılı ve sözlü kurallarına hakim olma ve yabancı dilbilgisini üst düzeyde kullanabilme.X
4
Çalışma hukuku alanında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, mevzuatı ve değişimleri gerekçeleriyle yorumlayabilme.X
5
Devletin, sendikaların ve işveren örgütlerinin rollerini ve etkileşimlerini yorumlayabilme.X
6
Endüstri ilişkileri alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme ve kullanabilme.X
7
İşgücü piyasaları, işsizlik, istihdam, ücret ve gelir dağılımı konularında uzmanlık düzeyinde bilgi kazanma ve yorum yapabilme becerisi kazanma.X
8
Refah devleti kavramına ve dünyada genel kabul görmüş refah rejimleri sınıflandırmasına ilişkin temel bilgiler kazanma.X
9
Sosyal politika ile ilişkili olan diğer disiplinler hakkında temel bilgiler edinme.X
10
Güncel sosyal politika problemleri ve bu problemlerin çözümüne ilişkin derinlemesine analiz yapabilme becerisi kazanma.X