GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ENDÜSTRİ SOSYOLOJİSİ/2070005
Dersin Adı: ENDÜSTRİ SOSYOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Osman ŞİMŞEK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/web/osimsek/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  osimsek@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Endüstri toplumunun genel yapısını ve arka planını kavrar.
Endüstriyel dönüşüme giden süreci aydınlanma ve pozitivizmi analiz eder.
Endüstriyel dönüşümü ve toplum zihniyetine etkilerini kavrar.
Eski ve yeni çalışma zihniyetinin mukayeseli analizini yapar.
Endüstriyel toplumlarda emek kavramını öğrenir ve emek göçünün engellenmesi için yöntemler geliştirir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Endüstri sosyolojisinin tanımı ve kapsamı
2. Hafta  Aydınlanma felsefesi ve yaşanan dönüşüm
3. Hafta  Pozitivist düşünce ve alt sistemleri
4. Hafta  Sanayi toplumunun doğuşu ve gelişimi
5. Hafta  Endüstriyel dönüşüm
6. Hafta  Modernleşme ve modern toplumlarda çalışma
7. Hafta  Geçmiş ve günümüzdeki çalışma zihniyeti
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Post Endüstriyel dönüşüm
10. Hafta  Post Endüstriyel dönüşüm sürecinde yeni çalışma zihniyeti
11. Hafta  Post Endüstriyel dönüşüm sürecinde eğitim istihdam ilişkisi
12. Hafta  Post Endüstriyel çağda Türk çalışma hayatındaki değişme dinamikleri
13. Hafta  Post endüstriyel dönüşüm sürecinde küreselleşme ve nitelikli emek göçünün durumu
14. Hafta  Post Endüstriyel dönüşüm süreci ve Türkiye
15. Hafta  Proje değerlendirmeleri
16. Hafta  Proje değerlendirmeleri
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Türk Girişimciliğinin Sosyolojisi, Osman Şimşek - Otorite Yayınları, 2013. 2- Yeni Ahlak Toplumu İnşası, Osman Şimşek - Gazi Kitabevi, 2013. 3- Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, Prof. Dr. Ayferi Göze, Beta Yayınları, 2013. 4- Sanayileşmenin Kültür Temelleri, John U. Nef, MEB, 1970. 5- Yeni Türkiye'nin Yeni Gerçekleri, Ed. Osman Şimşek, Otorite Yayınları, 2012.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Mevcut staj programı yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
15
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
15
0
0
 Rapor hazırlama
15
0
0
 Sunu hazırlama
15
1
15
 Sunum
15
3
45
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerin kullanımında, bilgiyi işlemede toplumsal boyutu gözetebilme.X
2
Sosyal politika alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme.X
3
Türkçe’nin yazılı ve sözlü kurallarına hakim olma ve yabancı dilbilgisini üst düzeyde kullanabilme.X
4
Çalışma hukuku alanında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, mevzuatı ve değişimleri gerekçeleriyle yorumlayabilme.X
5
Devletin, sendikaların ve işveren örgütlerinin rollerini ve etkileşimlerini yorumlayabilme.X
6
Endüstri ilişkileri alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme ve kullanabilme.X
7
İşgücü piyasaları, işsizlik, istihdam, ücret ve gelir dağılımı konularında uzmanlık düzeyinde bilgi kazanma ve yorum yapabilme becerisi kazanma.X
8
Refah devleti kavramına ve dünyada genel kabul görmüş refah rejimleri sınıflandırmasına ilişkin temel bilgiler kazanma.X
9
Sosyal politika ile ilişkili olan diğer disiplinler hakkında temel bilgiler edinme.X
10
Güncel sosyal politika problemleri ve bu problemlerin çözümüne ilişkin derinlemesine analiz yapabilme becerisi kazanma.X