GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EĞİTİM POLİTİKASI İŞGÜCÜ VE İSTİHDAM/1070001
Dersin Adı: EĞİTİM POLİTİKASI İŞGÜCÜ VE İSTİHDAM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Eyüp BEDİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ebedir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İstihdam ve işsizlik problemine çözüm bulmak amacıyla dünyada ve Türkiye’de işgücü yapısının ve eğitim politikalarının analiz edilmesi
Türkiye'de işsizliğin nedenleri ve istihdam politikaları üzerine tartışılması
Türkiye'de eğitim-istihdam ilişkisinin sorgulanması ve Dünyadaki ülke örnekleriyle mukayese yapılması






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş ve kavramsal çerçeve
2. Hafta  Eğitim-istihdam ilişkisi teorik çerçeve 1
3. Hafta  Eğitim-istihdam ilişkisi teorik çerçeve 2
4. Hafta  Türkiye’de Eğitim Planlarının İstihdam Üzerine Etkisi
5. Hafta  KOBİ’lerde işgücü eğitimi ve Verimlilik İlişkisi
6. Hafta  Kayıtdışı İstihdam ve Eğitimli İşgücü
7. Hafta  Kayıtdışı İstihdam ve Yabancı Kaçak İşçilik
8. Hafta  Teknolojik gelişmelerin İşgücü Piyasına Etkileri
9. Hafta  Örgüt İçi İşgücü Piyasaları ve İşgücü Eğitimleri
10. Hafta  Yaşam Boyu Eğitim
11. Hafta  Türkiye’de İşgücü Piyasası Eğitim İlişkisi
12. Hafta  Türkiye ve AB İşgücü piyasalarının mukayesesi
13. Hafta  Türkiye’de ekonomik Krizlerin İstihdama Etkisi
14. Hafta  Türkiye’de Mesleki Eğitim
15. Hafta  Küreselleşme ve İşgücü Piyasaları 1
16. Hafta  Küreselleşme ve İşgücü Piyasaları 2
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Muhsin Hesapçıpğlu, İnsan Kaynakları Yönetimi ve Ekonomisi, Beta Basım, İstanbul, 1994.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
7
3
21
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
7
3
21
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
3
3
9
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerin kullanımında, bilgiyi işlemede toplumsal boyutu gözetebilme.X
2
Sosyal politika alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme.X
3
Türkçe’nin yazılı ve sözlü kurallarına hakim olma ve yabancı dilbilgisini üst düzeyde kullanabilme.
4
Çalışma hukuku alanında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, mevzuatı ve değişimleri gerekçeleriyle yorumlayabilme.X
5
Devletin, sendikaların ve işveren örgütlerinin rollerini ve etkileşimlerini yorumlayabilme.X
6
Endüstri ilişkileri alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme ve kullanabilme.X
7
İşgücü piyasaları, işsizlik, istihdam, ücret ve gelir dağılımı konularında uzmanlık düzeyinde bilgi kazanma ve yorum yapabilme becerisi kazanma.X
8
Refah devleti kavramına ve dünyada genel kabul görmüş refah rejimleri sınıflandırmasına ilişkin temel bilgiler kazanma.X
9
Sosyal politika ile ilişkili olan diğer disiplinler hakkında temel bilgiler edinme.X
10
Güncel sosyal politika problemleri ve bu problemlerin çözümüne ilişkin derinlemesine analiz yapabilme becerisi kazanma.X