GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SOSYALİST REALİZM VE SOVYET SANAT ANLAYIŞI/1060056
Dersin Adı: SOSYALİST REALİZM VE SOVYET SANAT ANLAYIŞI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  YRD. DOÇ. DR. VELİ SAVAŞ YELOK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/velisavasyelok
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  velisavasyelok@gazi.edu.tr, velisavasyelok@yahoo.com, velisavasyelok@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
20. yüzyıl başlarında Türk dünyasındaki edebi cereyanlar hakkında bilgi sahibi olmak,
Ceditçi sanat anlayışının oluşumu ve savunduğu düşünceler hakkında bilgi sahibi olmak,
Sovyet edebiyatının oluşumu konusunda bilgi sahibi olmak,
Sosyalist realizmi, esaslarını bilmek,
Sosyalist realizmin ideoloji ile ilgisini kurabilmek,
Sosyalist realizmin edebiyata yansımasını tespit edebilmek,
Aleksandroviç Jdanov’un edebî hayata tesiri ve ortaya koyduğu doktrin hakkında bilgi sahibi olmak,
Sosyalist realizme karşı ortaya çıkan tepkiler hakkında bilgi sahibi olmak.
Sosyalist realizmin karşısında millî sanat anlayışının yeniden yaygınlık kazanması hakkında bilgi sahibi olmak.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Edebî cereyanlar
2. Hafta  Realizm
3. Hafta  Lenin ve edebiyat
4. Hafta  Ceditçi sanat anlayışı
5. Hafta  Sovyet edebiyatının teşekkülü
6. Hafta  Birinci Sovyet yazarları kurultayı
7. Hafta  Sosyalist realizm ve kaynakları
8. Hafta  Sosyalist realizmin esasları
9. Hafta  Sosyalist realizmin ideoloji ile alâkası
10. Hafta  Ara Sınav (Vize)
11. Hafta  Sosyalist realizmin edebî eserlerdeki yansımaları-I
12. Hafta  Sosyalist realizmin edebî eserlerdeki yansımaları-II
13. Hafta  Sosyalist realizm anlayışının dışında kalan sanatkârların tasfiye edilmesi
14. Hafta  Aleksandroviç Jdanov’un edebî hayata tahakkümü ve Jdanov doktrini
15. Hafta  Sosyalist realizme olan tepkiler ve millî sanat anlayışının yeniden yaygınlık kazanması
16. Hafta  Bitirme Sınavı (Final)
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Tery Eagleton, Estetiğin İdeolojisi, Doruk, İstanbul, 2010. Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  ----------
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
7
3
21
 Okuma Faaliyetleri
7
3
21
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
4
32
 Materyal tasarlama, uygulama
4
4
16
 Rapor hazırlama
6
3
18
 Sunu hazırlama
5
2
10
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
En az bir Türk lehçesi ile ilgili coğrafyayı, tarihi, kültürü ve edebiyatı tanıyabilme.X
2
En az bir lehçeyi okuma, yazma, dinleme ve konuşma kategorilerine göre iyi derece kullanabilme.X
3
Lehçeler arasında sözlü veya yazılı metin aktarmaları yapabilmeX
4
Türk Dünyasının ortak kültürünü tanıyıp öğrenebilme, farklılıklardaki zenginlikleri görebilme.X
5
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Programında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.X
6
Programında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme.X
7
Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
8
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Programı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyebilme.X
9
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Programı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşabilme.X
10
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katkı sağlayabilme.X
11
Bir yabancı dili kullanarak alanla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri izleyebilme.X
12
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanında tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkabilme.X
13
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilme.X
14
Tarihî Türk lehçeleri ile ilgili yeterli alt yapıya sahip olabilme, tarihî dönem metinlerini okuyup Türkiye Türkçesine aktarabilme.X
15
Hem çağdaş hem de tarihî Türk lehçeleri alanında araştırma, literatürü takip etme ve akademik yayın yapma becerisini kazandırabilme.X
16
Alan çalışmalarında ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
17
Türkoloji ile ilgili alanlarda istihdam edilebilecek nitelikli bilim adamı yetiştirebilme.X
18
Yurtdışındaki üniversitelerle imzalanan protokoller ya da çeşitli değişim programları doğrultusunda öğrencileri, Türk cumhuriyetleri başta olmak üzere tüm Türk dünyası coğrafyasına gitmeleri için teşvik etme.X