GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEMİNER/2060005
Dersin Adı: SEMİNER
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Ferhat TAMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ftamir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ftamir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel bilimsel literatürde yer alan değişik konuları birleştirerek öğrenme.
Temel bilimsel literatürü eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme.
Belli bir araştırma konusunu tanımlayabilme, konuyla ilgili uygun araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmayı tamamlayabilme.
Araştırma hedef, yöntem ve sonuçlarını kısa, özlü, doğru, açık ve etkin bir şekilde raporlaştırma.
Raporunu etkin bir şekilde sunabilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin öğretim üyesi veya bilim dalından başka bir öğretim üyesi (danışman) ile seminer konularını belirlenir. Bilimsel araştırma yöntemleri ve etk
2. Hafta  Seminer konuları kesinleşir ve seminer sunum programı hazırlanır. Bilimsel araştırma yöntemleri ve etkili seminer sunumu ile ilgili olarak çağrılı
3. Hafta  Bilimsel araştırma yöntemleri ve etkili seminer sunumu ile ilgili olarak çağrılı konuşmacılar veya danışman tarafından öğrencilere bilgi verilir.
4. Hafta  Bilimsel araştırma yöntemleri ve etkili seminer sunumu ile ilgili olarak çağrılı konuşmacılar veya danışman tarafından öğrencilere bilgi verilir.
5. Hafta  Sunumdan önce öğrenciler hazırladığı seminerleri danışmanına gösterir; öneri, eleştiri ve katkılarını alarak gerekli düzeltmeleri yapar.
6. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
7. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
8. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
9. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
10. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
11. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
12. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
13. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
14. Hafta  Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2003, 14. baskı. Niyazi Karasar, Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Nobel Yay
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Soru-yanıt, sunum.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
4
2
8
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
3
8
24
 Sunum
4
5
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
En az bir Türk lehçesi ile ilgili coğrafyayı, tarihi, kültürü ve edebiyatı tanıyabilme.X
2
En az bir lehçeyi okuma, yazma, dinleme ve konuşma kategorilerine göre iyi derece kullanabilme.X
3
Lehçeler arasında sözlü veya yazılı metin aktarmaları yapabilmeX
4
Türk Dünyasının ortak kültürünü tanıyıp öğrenebilme, farklılıklardaki zenginlikleri görebilme.X
5
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Programında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.X
6
Programında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme.X
7
Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
8
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Programı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyebilme.X
9
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Programı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşabilme.X
10
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katkı sağlayabilme.X
11
Bir yabancı dili kullanarak alanla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri izleyebilme.X
12
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanında tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkabilme.X
13
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilme.X
14
Tarihî Türk lehçeleri ile ilgili yeterli alt yapıya sahip olabilme, tarihî dönem metinlerini okuyup Türkiye Türkçesine aktarabilme.X
15
Hem çağdaş hem de tarihî Türk lehçeleri alanında araştırma, literatürü takip etme ve akademik yayın yapma becerisini kazandırabilme.X
16
Alan çalışmalarında ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
17
Türkoloji ile ilgili alanlarda istihdam edilebilecek nitelikli bilim adamı yetiştirebilme.X
18
Yurtdışındaki üniversitelerle imzalanan protokoller ya da çeşitli değişim programları doğrultusunda öğrencileri, Türk cumhuriyetleri başta olmak üzere tüm Türk dünyası coğrafyasına gitmeleri için teşvik etme.X