GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK EL SANATLARI/2050050
Dersin Adı: TÜRK EL SANATLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr.H.Serpil ORTAÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ortac@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
El sanatlarının tanımı ve Türk el sanatları ile ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.
El sanatlarının Türk kültüründeki yeri ve önemini kavrayacaktır.
Türk el sanatlarının dönemlere göre özelliklerini bilecektir.
Değişik gereçlerle yapılan el sanatı ürünlerini hammaddesine, kullanım alanlarına ve kullanılan araç-gereçlere göre sınıflandırabilecektir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da el koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersler ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   El sanatları ile ilgili terim ve kavramlar
2. Hafta  El sanatlarının önemi
3. Hafta  Dönemlerine göre Türk El Sanatlarının tarihi gelişimi
4. Hafta  Dönemlerine göre Türk El Sanatlarının tarihi gelişimi
5. Hafta  Türk El Sanatlarında kullanılan motifler ve anlamları
6. Hafta   Türk El Sanatlarında kullanılan motifler ve anlamları
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  El Sanatlarının sınıflandırılması
9. Hafta  Hammaddelerine göre Türk el sanatlarının incelenmesi (hammaddesi lif, toprak, taş, olan el sanatları)
10. Hafta   Hammaddelerine göre Türk el sanatlarının incelenmesi (hammaddesi ahşap, maden ve deri olan el sanatları)
11. Hafta  Hammaddelerine göre Türk el sanatlarının incelenmesi (hammaddesi cam)
12. Hafta   Hammaddelerine göre Türk el sanatlarının incelenmesi (hammaddesi kâğıt, bitki sapları olan el sanatları)
13. Hafta  Yörelere göre El Sanatları ve üretim şekillerinin incelenmesi
14. Hafta  Yörelere göre El Sanatları ve üretim şekillerinin incelenmesi
15. Hafta  Yörelere göre El Sanatları ve üretim şekillerinin incelenmesi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Arlı, M. 1990.Köy El Sanatları. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları; 1185. Ders Kitabı, 76s. - Barışta, H. Ö. 1989. Türk el sanatları. K
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
4
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
4
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
6
4
24
 Sunu hazırlama
3
4
12
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
4
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- Halkbilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.X
2
2- Halkbilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.X
3
3- Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.X
4
4- Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
5
5- Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
6
6- Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X
7
7- Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.
8
8- Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.X
9
9- Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
10
10- Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
11
11- Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.
12
12- Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.X