GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALKBİLİMİ TARİHİ ARAŞTIRMALARI/1050051
Dersin Adı: HALKBİLİMİ TARİHİ ARAŞTIRMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. M. Öcal Oğuz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/ocaloguz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ocaloguz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Halk bilimi disiplininin Türkiye ve Avrupa’daki gelişimini kıyaslamak ve karşılaştırmalı analizler yapılmasını sağlamak.
Halk bilimi tarihine ilişkin sorunları ortaya çıkarmak ve çözüm yolları geliştirmeye çalışmaya yardımcı olmak.Halk biliminin ortaya çıkışı, gelişim s
Türk halk biliminin ortaya çıkma ve gelişme evreleri ile gelinen noktayı karşılaştırmalı olarak değerlendirmek ve son tahlilde öğrencilere halk bilimi






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  -
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Konuluk ve Ödevler
2. Hafta  Halk Bilimini Tanımlamak
3. Hafta  İlkellere Yönelen Merakın Öyküsü
4. Hafta  Ossian Akımı ve Sonrası
5. Hafta  Herder ve Halk Ruhu
6. Hafta  Mit ve Masalın Yükselişi: Grimm Kardeşler
7. Hafta  Folklor Teriminin Almanya ve İngiltere’de İlk Kez Kullanılışı
8. Hafta  Homeros Sorunu ve Epiğin Yükselişi
9. Hafta  Folklor ve Uluslaşma: Fin Olgusu
10. Hafta  Rus Biçimcileri ve Propp
11. Hafta  Folklor ve Toplumsal Sınıflar
12. Hafta  II. Dünya Savaşı Sonrası: Arayışlar ve Uygulamalı Halk Bilimi
13. Hafta  1980’li Yıllar Yerelin Yükselişi ve Folklorun Yeni Yorumu
14. Hafta  UNESCO ve Halk Bilimi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Cocchiara, G. The History of Folklore in Europe, ISHI, 1981. Oğuz, M. Öcal, Türk Dünyası Halkbiliminde Yöntem Sorunları, Ankara: Akçağ Yay., 2007 Yıldırım, Dursun, Türk Bitiği, Ankara: Akçağ Yay., 1998. Oğuz, M. Öcal vd., Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yay., 2004. Oğuz, M. Öcal, Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi, Ankara: Akçağ Yay., 2002. Örnek, Sedat Veyis, Türk Halkbilimi, 1995. Oğuz, M. Öcal vd., Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1, Ankara: Geleneksel Yay. 2014. Oğuz, M. Öcal vd., Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 2, Ankara: Geleneksel Yay. 2014. Oğuz, M. Öcal vd., Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 3, Ankara: Geleneksel Yay. 2014. Oğuz, M. Öcal vd., Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 4, Ankara: Geleneksel Yay. 2014. Ögel Bahaeddin, Türk Mitolojisi I-II, Ankara: TTK Yay., 1986
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
1
10
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- Halkbilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.X
2
2- Halkbilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.X
3
3- Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.X
4
4- Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
5
5- Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
6
6- Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X
7
7- Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.X
8
8- Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.X
9
9- Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
10
10- Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
11
11- Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.X
12
12- Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.X