GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜLTÜREL ANİMASYON TASARIMCILIĞI/2050049
Dersin Adı: KÜLTÜREL ANİMASYON TASARIMCILIĞI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Evrim Ölçer Özünel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/eolcer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eolcer@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk kültürünün somut ve somut olmayan kültürel mirasını farkeder.
Uygulamalı halkbilimi ve kültürel animasyon tasarımı konularını kavrar.
Uygulamalı halkbilimi konusunda konusunda akademik, eleştirel bir bakış kazanır.
Animasyon, kültür turizmi, kültür yönetimi, kültür politikaları ve kültür endüstrisi alanlarında pratik kullanımları deneyimlenir.
Bu konuda yapılmış yenillikçi örneklerden haberdar olur.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma, tanıtma, alışma ve paylaşma
2. Hafta  Tacirlerden seyyahlara, maceraperestlerden savaşçılara, sıra dışı bir kültürel dolaşım hikâyesi: Küreselleşme.
3. Hafta  Kültürel animasyon kavramını sorgulamak: Uygulamalı halkbilimi mi sahte folklor mu?
4. Hafta  Büyüsü bozulmuş dünyayı yeniden büyülemek için hangi kültür ve nasıl bir kültürel animasyon?
5. Hafta  Senin Hikâyen Ne? Bana bir hikâye anlat sana kim olduğunu söyleyeyim, hikayenin gücü.
6. Hafta  Kültür heackerları ve kültür kodlarını kırmak
7. Hafta  Kültürel yaratıcılık ve Disney stratejisi.
8. Hafta  İmgeler nasıl düşünür, mitoloji nasıl dönüşür: stratejik imge yaratma süreçlerinde mitolojinin işlevi.
9. Hafta  Göz bağlayıcı fantastik animasyonlar, simülasyonlar ve aslında “bizim” “tanıdık” masallar.
10. Hafta  Keşfetmek için bakmak: Geleneksel sanatlarının ellerinden tutmak.
11. Hafta  Kırsalın yeniden yapılandırılması ve ekolojik kültür animasyonu.
12. Hafta  Kültürel animasyonda turist bakışı ve kültür endüstrisi
13. Hafta  Mutfak animasyonları ve yeni kültürel stratejiler.
14. Hafta  Kentsel dönüşüm süreçlerinde somut ve somut olmayan kültürel mirası buluşturmak: Bilinç dönüşümü ve farkındalık geliştirmek.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Berger, John. Görme Biçimleri. çev. Yurdanur Salman. İstanbul: Metis, 2006. Gürçayır, Selcan (hz.). Folklorun Sahtesi: Fakelore. Ankara: Geleneksel Yayıncılık, 2007. Methews, Ryan & Wacker, Watts. Senin Hikayen Ne? İstanbul: MedieCat Yayınları, 2009. Oğuz, Öcal. Küreselleşme ve Uygulamalı Halk Bilimi. Ankara: Akçağ Yayınları, 2002. Urry, John. Turist Bakışı. İstanbul: Bilesu Yayıncılık, 2010. ___. Mekânları Tüketmek. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1999. Rapeille, Clotaire. Kültür Kodu. İstanbul: Fgp Yayıncılık, 2009. Ritzer, George. Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2003. Simmons, Annette. Etkileme ve İkna Sanatında Hikâyenin Gücü. Çev. Gökçesu Tamer. İstanbul: MediaCat Yayınları, 2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  NO
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
60
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
3
3
9
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
3
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
3
12
 Diğer
5
5
25
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- Halkbilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.X
2
2- Halkbilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.X
3
3- Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.X
4
4- Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
5
5- Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
6
6- Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X
7
7- Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.X
8
8- Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.X
9
9- Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
10
10- Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
11
11- Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.X
12
12- Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.X