GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ŞÖLEN, ŞENLİK VE FESTİVALLER/2050047
Dersin Adı: ŞÖLEN, ŞENLİK VE FESTİVALLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ruhi ERSOY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/rersoy
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  rersoy@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Festival ve şenliklerin Türk kültüründe zengin bir yeri olduğunu öğrenmek.
Festival ve şenliklerin içeriği ve yöreleri hakkında bilgi sahibi olmak.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  1.Hafta: Festival, şenlik, bayram, şölen kavramlarının tanımı; etimolojisi; özellikleri; festival, bayram ve şölenler hangi inanç ve düşünceden doğmuş
2. Hafta  2.Hafta: Amaç; içerik;işlevleri; genel bir yaklaşımla tasnifi; yapıları
3. Hafta  Festivallerin, şenliklerin gelenek, görenek, inanç, el sanatları, müzik, sanat, mimari… v.b. bağlamında katkıları
4. Hafta  Eski Türklerde festivaller ve bayramlar
5. Hafta  Eskiden ve günümüzde Anadolu’da yapılan geleneksel kutlamalar; günümüzde Anadolu’da kentlerde yapılan kutlamalar
6. Hafta  Yurt dışında yapılan festivaller ile ülkemizde yapılan festivaller arasında mukayeseli bir değerlendirme
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Öğrencilerin alan çalışmaları ve sunumları
9. Hafta  Öğrencilerin alan çalışmaları ve sunumları
10. Hafta  Öğrencilerin alan çalışmaları ve sunumları
11. Hafta  Öğrencilerin alan çalışmaları ve sunumları
12. Hafta  Öğrencilerin alan çalışmaları ve sunumları
13. Hafta  Öğrencilerin alan çalışmaları ve sunumları
14. Hafta  Genel değerlendirme ve pekiştirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. AKARPINAR Bahar “ Anadolu’da çok Tanrılı Dinler Döneminde Görülen Bereket Törenleri”, Türkbilig Türkoloji Araştırmaları 2000/1:s. 178; “Tarım Toplu
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
5
5
25
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- Halkbilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.X
2
2- Halkbilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.X
3
3- Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.X
4
4- Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
5
5- Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
6
6- Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X
7
7- Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.X
8
8- Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.X
9
9- Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
10
10- Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
11
11- Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.X
12
12- Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.X