GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALK SPORLARI VE SÖZLÜ ORTAMLARI/2050056
Dersin Adı: HALK SPORLARI VE SÖZLÜ ORTAMLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Armağan ELÇİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aelci
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aelci@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci halk sporlarının geleneksel yönlerine bütünüyle hakim olacaktır.
Öğrenci halk sporlarının günümüzde unutulmaya yüz tutmuş özellikleri ve uygulanışı öğrenci tarafından kayıt altına alınmış olacaktır.
Öğrenci tarafından halk sporları halk bilimi kuramlarından yararlanılarak incelendiği için gelecek kuşaklara ışık tutacaktır.
Öğrenci halk sporlarının geleneksel çizginin yanı sıra çağdaş çizgisi noktasında da bilgi sahibi olacaktır.
Öğrenci Türk dünyasındaki diğer coğrafyaya ait ülkelerin halk dansları ve halk sporları hakkında bilgi sahibi olacaktır.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ritüel, oyun, spor, yarışma kavramları
2. Hafta  Türk halk kültüründe tören ve kutlamalarda yapılan etkinlikler
3. Hafta  Türk halk kültüründe geçiş dönemlerinde yapılan şenlik, kutlama ve eğlencelerle oyun ve spor
4. Hafta  Tarihî dönemlere ve coğrafi bölgelere göre şekillenen etkinlikler, oyunlar, yarışmalar
5. Hafta  Türk kültüründe binicilik, at yarışları, gökbörü oyunu
6. Hafta  Cirit
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Güreş/yağlı güreş/Kırkpınar geleneği
9. Hafta  Aba güreşi, karakucak, şalvar güreşi, bilek güreşi
10. Hafta  Okçuluk, tepük, küp tepme
11. Hafta  Matrak, tomak
12. Hafta  Boğa güreşleri, deve güreşleri, horoz dövüşleri
13. Hafta  Türk halk kültüründe çöğen/çevgân
14. Hafta  Türk kültüründe avcılık
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akyıldız, Naciye, Türk Halk Oyunları, İstanbul, 2000. And, Metin Oyun ve Bügü, Ankara, 1974. Ataman, S. Yaver, 100 Türk Halk Oyunu, Ankara: Yapı Kredi Yayınları. Baykurt, Şerif, Halk Oyunları, Ankara, 1965.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
6
6
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
199
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- Halkbilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.X
2
2- Halkbilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.X
3
3- Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.X
4
4- Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
5
5- Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
6
6- Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X
7
7- Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.X
8
8- Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.X
9
9- Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
10
10- Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
11
11- Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.X
12
12- Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.X