GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEKKE VE TASAVVUF KÜLTÜRÜ/1050048
Dersin Adı: TEKKE VE TASAVVUF KÜLTÜRÜ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Pervin ERGUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu/pervinergun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  pervinergun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler Türk inanç sistemi hakkında bilgi edinir.
Tekkelerin işleyiş sistemi hakkında bilgi edinir.
Tasavvuf hakkında bilgi edinir.
Tasavvufun kültür kökleri üzerine analizler yapabilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Eski Türk inanç sistemi
2. Hafta  Türkler, İslamiyet ve tasavvuf
3. Hafta  Tasavvufun ortaya çıkışı, gelişimi
4. Hafta  Tasavvufun kaynakları
5. Hafta  Tasavvufun edebiyata etkisi
6. Hafta  Tasavvuf ekolü
7. Hafta  Dört kapı, kırk makam
8. Hafta  tekke şiirinde tür ve şekil
9. Hafta  İcra ortamı ve işlevi açısından tekke şiiri
10. Hafta  Türkistan'da tasavvuf ve tekke şiiri: Hoca Ahmet Yesevi
11. Hafta  Anadolu'da tasavvuf ve tekke şiiri: Yunus Emre
12. Hafta  Abdallar (Pir Sultan Abdal vd.)
13. Hafta  Hacı Bektaş Veli
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ahmet Yesevi, Divan-ı Hikmet’ten Seçmeler (hzl. Kemal Eraslan) (1991), Ankara: KB Yay. Artun, Erman (2002), Dinî-Tasavvufî Halk Edebiyatı, Ankara: Akçağ Yay. Banarlı, Nihad Sami (1983), Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, C. I-II, İstanbul. Dilçin, Cem (1997), Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Ankara: TDK Yay. Eraslan, Kemal (1997), “Yesevî’nin Fakr-nâmesi”, Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi, C. X, İstanbul. Gölpınarlı, Abdülbâki (1965) Yûnus Emre Risalata’l-Nushiyya ve Dîvân, İstanbul. Güzel, Abdurrahman (1999), Dinî-Tasavvufî Türk Edebiyatı, Ankara: Akçağ Yay. Güzel, Abdurrahman (1981), Kaygusuz Abdal, Ankara: Kültür Bakanlı Yay. Hacı Bektaş-ı Velî: Makâlât, (Haz. Esad Coşan), İstanbul (tarihsiz.). Hacı Bektaş-ı Velî. (2009). Makâlât-ı Gaybiyye ve Kelimat-ı Ayniyye. (hzl. Gıyasettin Aytaş), Ankara: gazi Üniversitesi Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Merkezi Yayınları. İz, Mahir. (1990). 100 Soruda Tasavvuf. (5. Baskı). İstanbul: Kitabevi Yayınları. Köprülü, M. Fuad (2003
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
5
5
25
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
6
36
 Materyal tasarlama, uygulama
1
1
1
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- Halkbilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.X
2
2- Halkbilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.X
3
3- Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.X
4
4- Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
5
5- Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
6
6- Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X
7
7- Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.X
8
8- Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.X
9
9- Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
10
10- Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
11
11- Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.X
12
12- Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.X