GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALK TİYATROSU/1050042
Dersin Adı: HALK TİYATROSU
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Evrim Ölçer Özünel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/eolcer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eolcer@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk Halk tiyatrosuna genel bakış
Köy seyirlik oyunları, kökeni ve işlevi.
Meddah geleneği ve hikaye anlatıcılığı
Türk gölge tiyatrosu Dünya gölge tiyatrosunun gelişimi Osmanlı tiyatrosu ve batılılaşma
Modern tiyatroda geleneksel öğeler. Orta oyunu metinleri ve analizi.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma alışma ve paylaşma
2. Hafta  Ritüelden drama tiyatronun geçmişine yolculuk
3. Hafta  Türk tiyatrosunun antropolojisi: tiyatro mu, halk tiyatrosu mu?
4. Hafta  Dünyada ve bizde geleneksel halk tiyatrosuna genel bakış ve UNESCO yaklaşımları
5. Hafta  Köy seyirlik oyunlarının ritüelistik yanı ve gündelik hayattaki işlevleri.
6. Hafta  Çok kültürlü tiyatro: Osmanlı tiyatrosu ve batılılaşmayla birlikte değişen gelenek
7. Hafta  Tiyatronun gülümseten yüzü: Meddah ve düşündürdükleri
8. Hafta  Kukla ve Osmanlıdan günümüze kukla dünyası.
9. Hafta  Orta Oyunu ve Orta Oyunu metinleri.
10. Hafta  Her taşın altında bir Karagöz: Karagöz ve kullanım alanları (seyehatnameler, mitoloji, mizah, karikatür, yemek kültürü)
11. Hafta  Perde içinde perde: Karagöz beyaz perdede
12. Hafta  Kabare tiyatrosu ve geleneksel tiyatro ilişkisi
13. Hafta  Dünya tiyatrosuna bakış
14. Hafta  Dünya tiyatrosuna bakış
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  And, Metin. Geleneksel Türk Tiyatrosu, İstanbul: İnkılap Kitabevi, 1993. ___. Dünyada ve Bizde Gölge Oyunu. İstanbul: İş Bankası Yayınları, 1960.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
3
3
9
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
3
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
5
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- Halkbilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.X
2
2- Halkbilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.X
3
3- Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.X
4
4- Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
5
5- Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
6
6- Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X
7
7- Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.X
8
8- Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.X
9
9- Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
10
10- Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
11
11- Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.X
12
12- Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.X