GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALK BİLİMİ MÜZECİLİĞİ/1050041
Dersin Adı: HALK BİLİMİ MÜZECİLİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. EVRİM ÖLÇER ÖZÜNEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/eolcer/contact
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eolcer@gazi.edu.tr evrimolcer@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Halk bilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.
Halk bilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.
Halk bilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halk bilimi çalışmalarının dünya halk bilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.
Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler
Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olurlar ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilirler.
Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.
Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.
Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halk bilimi müzeciliği yapabilirler.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Müze Fikrinin Tarih İçindeki Oluşumu
2. Hafta  Bir Bağlam Olarak Müze
3. Hafta  Türkiye’de Müze Biliminin gelişimi
4. Hafta  Türkiye’de Müze Biliminin gelişmesi ile ilgili farklı görüşler
5. Hafta  Müze ve Sergileme Teknikleri
6. Hafta  Müze ve Aydınlatma Teknikleri
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Müze ve Vitrin Tasarımı
9. Hafta  Müze ve Teknik Altyapı
10. Hafta  Dünyadaki Halk Bilimi Müzelerinin bilgisinin aktarılması
11. Hafta  Sergi Hazırlık Tekniklerinin Tanıtılması
12. Hafta  Grafik Tasarım Tekniklerinin ve Yazılım Programlarının Tanıtılması
13. Hafta  Sergi Basım ve Mekan Düzenlemesi
14. Hafta  Sergi Açılış
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Müze ve Eleştirel Düşünce. Tarih Sahneleri Sanat Müzeleri II, Ed. Ali Artun, İstanbul: İletişim Yayınları, 2006. Wendy M.K. Shaw. Osmanlı Müzeciliği. Müzeler, Arkeoloji ve Tarihin Görselleştirilmesi, İstanbul: İletişim Yayınları, 2004. Eilean Hooper-Greenhill. Museums and the Shaping of Knowledge, Londra: Routledge, 1992. Stephen Weil. Rethinking the Museum and other Meditations. New York: Smithsonian Inst. Press, 1990. Marie C. Malaro. Museum Governance. Mission Ethics Policy. New York: Smithsonian Inst. Press, 1994. Tony Bennett. The Birth of the Museum. History, Theory, Politics. New York: Routledge, 1995. Alma S. Wittlin, Museums: In Search of a Usable Future Cambridge, Mass.: MIT Press, 1970. Germain Bazin. The Museum Age. Brüksel: Desoer, S.A. Publishers, 1967.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
1
10
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- Halkbilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.X
2
2- Halkbilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.X
3
3- Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.X
4
4- Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
5
5- Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
6
6- Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X
7
7- Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.X
8
8- Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.X
9
9- Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
10
10- Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
11
11- Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.X
12
12- Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.X