GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALK BİLİMİ TARİHİ/1050001
Dersin Adı: HALK BİLİMİ TARİHİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Öcal OĞUZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/ocaloguz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ocaloguz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk halkbilimi tarihi açısından önemli kişileri ve bilim adamlarını tanımak
Halkbilimi tarihi açısından önemli dönüm noktalarını ve olayları tanımak
Türkiye’deki halkbilimi çalışmalarını bütünsel bir biçimde anlamak
Halkbilimi disiplinin Türkiye’deki ve Avrupa’daki gelişimini kıyaslamak ve karşılaştırmalı analizlerde bulunabilmek
Halkbilimi tarihine içkin sorunları ortaya çıkarmak ve çözüm yolları geliştirmeye çalışmak




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Konuluk ve ödevler
2. Hafta  Halkbilimini Tanımlamak
3. Hafta  İlkellere Yönelen Merakın Öyküsü
4. Hafta  Ossian Akımı ve Sonrası
5. Hafta  Herder ve Halk Ruhu
6. Hafta  Mit ve Masalın Yükselişi: Grimm Kardeşler
7. Hafta  Folklor Teriminin Almanya ve İngiltere’de İlk Kez Kullanılışı
8. Hafta  Homeros Sorunu ve Epiğin Yükselişi
9. Hafta  Folklor ve Uluslaşma: Fin Olgusu.
10. Hafta  Rus Biçimcileri ve Propp
11. Hafta  Folklor ve Toplumsal Sınıflar
12. Hafta  II. Dünya Savaşı Sonrası: Arayışlar ve Uygulamalı Halkbilimi: After World War II.
13. Hafta  1980’li Yıllar Yerelin Yükselişi ve Folklorun Yeni Yorumu:
14. Hafta  UNESCO ve Halkbilimi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  G. Cocchiara, The History of Folklore in Europe, ISHI, 1981. Sokolov, Folklor: Tarih ve Kuram, Geleneksel Yayınları, 2009. M. Azadovski, Sibiry
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
10
3
30
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
6
2
12
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- Halkbilimi alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.X
2
2- Halkbilimi araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.
3
3- Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.X
4
4- Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
5
5- Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
6
6- Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X
7
7- Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir.
8
8- Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.
9
9- Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
10
10- Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
11
11- Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.
12
12- Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.X